01 mars 2010

frigolit

Jaa.. jag vet att jag är dålig på att uppdatera bloggen med bilder och pyssel..Speciellt pyssel... men det har inte blivit så värst mycke av den varan på senaste tiden... Men nu har jag vart duktig.. =) Kolla här!


Min pysselhörna är äntligen på plats. Även om den just för tillfället extraknäcker som klädhängare och lite allmän förvaring =) Ska ordna detta snarast då det börjat klia rejält i pysselnerverna !!!
Lösningen är en Expedit - bokhylla och skrivbord, från Ikea.

Nu har dessutom hissgardinerna jag fyndade på Blocket i november förra året äntligen kommit upp!!! Det är fyra stycken vita, från Ikea. Jag betalade bara 125 :- för allihop! Tack för hjälpen med inhandlingen, mamma....
Ahh... å så lite pyssel.... Har gjort två finfina tavlor, av två frigolitbitar som var förpackningsmaterial i ett av alla tusen platta paket som som vi släpade hem från Ikea (igen, storkunder där tydligen!)

Baksidan
Framsidan
Så här gjorde jag:
1. Har sedan länge haft en kanonfint presentpapper liggandes inköpt till just detta ändamålet.
Mitt är blankt svart i botten med sammetsmönster.
2. Sen hi-jackade jag två frigolitbitar som är ca 30x15 cm.
3. Sen va det bara att klippa ut pappret i bitar som var lite större än frigoliten så att det gick att vika runt och häfta fast med en häftpistol (se baksidan på kortet ovan)

Lätt-som-en-plätt! I förrådet står två "gigastora" frigolitskivor som oxå ska bli tavlor, nu när jag vet hur lätt det är så är det väl inte mycke som hindrar mig ;)

Nepp nu ska jag in å uppdatera hemmabloggen lite med.. Där kommer det finnas bilder på Lille M´s nuna, på bokhyllan!! ??? Fundera på den du!

puss å kram

Uppdatering:: Det går inte att blogga på blogg.se nu.. så det blir tyvärr inga bilder på vildingen ikväll *morr* Bara strul på den skitsajten!

1 kommentar:

mamsen sa...

Det blev fint med gardinerna i köket..Man kan ju inte göra allt på en gång..Ni blir klara ska ni se..Kram