12 februari 2012

Mäta, nåla, klippa, sy.

åh, jag tyckte det gick så bra :P
Har ritat av Buggans sufflett, så har ett mönster nu som jag längtat efter att prova... Så ikväll skred jag till verket och tog tag i mitt lilla projekt. Mäta, nåla, klippa, sy. Jodå ~sucess~ yttertyget blir kanon, sitter som en smäck sånär som på ett par mm i ena ändan som måste justeras! Tjohoo! Fast jag tom tänkte fel men gjorde rätt när jag klippte ut delarna så blev det toppen! Lyckan varade i ungefär 2 nanosekunder tills Ida-klantarsel- lyckas fippla med tuschpennan å dra ett streck på liggdelen :-Z HATA! Fort som *piiip* in med skiten i tvättmaskinen och gudskelov, det gick bort! (hallelujamoment infann sig där) Nåväl. Full av glädje, förväntan och stolthet över mig själv så går jag vidare på att fixa till fodret. Samma procedurer där som med yttertyget, mäta, nåla, klippa, sy. När jag provar på vagnen inser jag att jag vänt på delarna, så den delen som kanalerna är sydda i är nertill istället för upptill! Suck. :(Så nu lägger jag ner syverkstan för ikväll innan jag blir sur på riktigt. Dessutom har jag jävligt ont i fingret :(

Bilder? det kommer, min mobil är jävligt död, eller fel av mig, ligger på laddning för att undvika att den blir jävligt död :P
Så. kram å gonatt...

2 kommentarer:

Cissi sa...

Vad spännande

Johanna sa...

Haha måste ändå säga att jag tycker du är duktig! :)