17 oktober 2016

DIY Moon sand

Med trötta föräldrar och lata söndagar kommer uttråkade barn och behov att vara lite kreativ. 

Och precis en sån helg har vi haft nu, där jag inte orkat med att göra nåt speciellt... Mest kolla film å käka popcon,slappa och bara va :) Lagom ansträngningsnivå tycker mamman men inte barnen, speciellt inte dottera (vår påhittiga lilla orkan!) 

Och efter lite kikade på pinterest så ramlade jag över en länk till ett recept på sands alive / moonsand, ja kärt barn har många namn. Detta finns ju att köpa i affär, men snål och pysslig som jag är tänkte jag att det är inga bekymmer att göra själv.

Och med ingredienser som 8 cups vetemjöl och 1 cup babyolja så var det inte mycket att tveka på, det är ju grejer som finns hemma! Trodde jag. Letade som en galning men kunde icke uppbringa detta någonstans... Efter lite mer pinterestande så hittade jag recept på "ätbar" moonsand, där babyoljan ersätts med matolja.

Mycket lätt att slänga ihop, och barnen Ä L S K A D E det! :) Två tummar upp av både 5- och 8-åringen.

Recept Moon Sand
8 cups vetemjöl
1 cup olja





Inga kommentarer: