14 januari 2010

spy lite galla, tack!

Ska strax hoppa i säng.. Ska jobba dag imorgon, så det blir till att gå upp tidigt imorgon :P

S-man blir kvar på sjukhuset. Vet inte hur länge.. Personalen på avd. verkar inte heller veta. Inte veta nåt alls faktisk . Börjar bli riktigt sur på dom nu, ena stunden säger de att S får åka hem, men i nästan stund så går det absolut inte! Konstigt, kappan vänder fort! Visst så saknar jag min goding här hemma, men självfallet så vill jag att de tar ordentlig hand om min älskling, och tar reda på varför han mår så dåligt; framförallt mått så dåligt...
Va de lutar åt nu för tillfället, så är det att han drabbats av en infektion som gått upp i gallgångarna, som då har blivit väldigt ansträngda. Och, som de flesta säkert redan vet, eftersom S är levertransplanterad så blir det hela lite allvarligare och mer utpräglat.
Men: de har satt in antibiotika, så han är redan piggare. Så varför får han inte komma hem? Han har ingen feber längre, inte ont nånstans.. Alla prover och levervärden är på väg ner...
--> Jaa jag vet... de ska kolla ordentligt så det inte är "nåt värre" BRA förvisso, men nu börjar det kännas löjligt och onödigt utdraget. De väntar liksom på provsvar på prov de aldrig ens tagit!!! HALLÅ??!

jaja... va bara tvungen att spy ut lite galla... sorry.. mitt hjärta känns liite lättare nu iaf ;-)

puss å kram, nu ska den här något bittra och vääldigt trötta tösen krypa ner under täcket...

3 kommentarer:

Emma sa...

Jobba försiktigt!

Anonym sa...

Kram & Pussar till ER! Från syrran E

Dani_boy sa...

Det handlar nog att de måste få bort infektionen innan Sebbe mannen får åka hem. Han blir kanske också lättare exponerad för andra bakterier hemma eller på jobbet så det är nog därför som han blir kvar några dagar på sjukhuset.

Men det kommer att ordna sig, snart är den stora DIF huliganen hemma igen :-)
Är det något så är det bara att höra av dig. Vi finns för er.

Kram från Sthlm:arna "in the ghetto" :oD