10 maj 2011

Nysydd suflett till UJ

Åhå å hej!
Nu har jag äntligen fotat min senaste skapelse! Och jag måste erkänna, Jag är SJUKT NÖJD!!! 

Nysydd suflett till våran barnvagn Urban Jungle Single. 


Hela ekipaget (var vänlig och bortse från hur smutsig övriga vagnen är...)


Suffletten från sidan

Närbild på knäppanordningen.

Närbild på ena sidan

Uppifrån

Under/innifrån


Närbild på andra sidan, där kardborrfästningen sitter

Bakifrån med matchande väska

Mycket snyggare!!

Jag har använt samma bågar som i den gamla sufletten, sprättade försiktigt bort den som var fastsydd. Eftersom jag inte är så grym på att sy kantband så vändsydde jag, och sydde dubbla sömmar bara för att få till en fusklock att jag haft tvillingnål :) Sen för att få mittenbågen att stanna kvar (i den gamla sufletten är den fastsydd med kantbandet som stopp s.a.s) så satte jag dit en liten kardborre i ena sidan (se bild) Orginalet fäster man ju med två tryckknappar i bak och en tryckknapp på vardera sida. Jag hade inte några tryckknappar hemma så jag sydde dit en knapp och en liten ögla av resår istället.(se bild) Sitter mycket bra i alla fall! Jag kan bara säga att det va lite knepigt innan jag tänkt till hur jag skulle göra, men nu såhär i efterhand så var det inte alls så svårt! Kommer definitivt att sy flera!!
Det här var jättekul!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Riktigt snyggt syrran...

MVG :-D

mamma sa...

Snyggt gjort...Du äla redi..kram

Anonym sa...

Hejsan ! Jag undrar fall jag hade kunnat få köpa en sådanhär suflett mall billigt av dig en beskrvning så ja kan sy och liksom en strl/ mall att gå efter.... om du bara kliper ut i lakan eller ngt liknande gammal tyg du har hemma o skickar till mig.. :) ? vid intresse kan du gärna maila mig på fiskpinnen88@hotmail.com Tusen tack mvh Emma Sjöholm :)

Anonym sa...

Hejsan den blev ju jätte fin, har mönster till urban suflett mall att sälja till mig. skulle så jätte gärna vilja köpa en sån om du har. snälla, vill så gärna sy en till min svarta uj.
Maila mig gärna på veronicajonsson@hotmail.com

Anonym sa...

Hejsan! Jätte fin sufflett!! Imponerad! Undrar samma sak som inlägget ovanför.. skulle jag kunna få nån typ av mall?
Vore oerhört tacksam.
mail: alexandralind2003@yahoo.se

Mvh Sandra

angelica.martinsson@gmail.com sa...

Hej! Har du mönster? Med vänlig hälsning, angelica