22 februari 2013

Gravidmagetårta!

Japp. Detta amerikanska fenomen "baby shower" där vänner samlas för att fira sin väns kommande nedkomst sprids över Sverige :) Bara bra tycker jag, för jag har fått en beställning på just en sådan tårta!

En gravidmagetårta eller pregnant belly cake som det heter på utrikiska ;)
Var inte så svårt att göra faktiskt, lite planering och tid så var det inga problem.

Bottnarna är vanlig rulltårta med vaniljsmak, fylld med vit chokladfluff och hallonmousse. Spacklad med smörkräm. Och täckt med MMF (marshmallow fondant) dekorationer i färgad MMF.

Hoppas damen i fråga blir nöjd med sin tårta. Jag är det iaf! Första gången jag får en "riktig" beställning. Lite läskigt att baka till någon annan till en början men sen bara kul!!!! Det gör jag gärna igen *blink blink *

Vad tycket ni?? :)

Inga kommentarer: