05 september 2009

Om VM-kvalet

"Ordet ödesmatch är ganska uttjatat vid det här laget..."

-Jag håller med!!! (även om jag inte citerade hela inlägget..) Nog för att Zlatan är jävligt duktig på det han gör, men är det inte lite väl uttjatat om honom nu, om hur fantastisk han är?? Fan, jag kunde knappast störa mig mindre på en människa...

Misstolka mej inte nu, jag tycker att han är en otroligt skicklig och duktig fotbollsspelare, men tycker mer att allt snack runt omkring honom - hypen- är liiite för mycket bara...
Om han nu va så jävla bra, varför gör han inte fler mål? Och varför väntar han med att göra det avgörande målet i slutsekunderna? För bättre PR? Spänningen? Why?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/vmkval2010/article5747487.ab


Men det är bra, för nu kanske min sambo blev på lite bättre humör här hemma,
för fan surare gubbe kunde man leta efter!!

....åh guud....

3 kommentarer:

Emelie sa...

hahaha
Jag kan hålla med dig Lite granna Faktist!!!!

Dani_boi sa...

Problemet för Zlatan är att Landslaget inte är tillräckligt bra. Tittar man på Barcelona som han spelar till vardags, finns det spelare som tillhör världseliten.

Det materialet finns inte i svenska landslaget tyvärr :-(.

Så när det är landskamper så är det Zlatan som ska vara den bäste. Men man är inte bättre än de man har runtomkring sig. Så det ör därför som han inte gör fler mål än vad han gör.

Däremot så får han en massa respekt av motståndarna vilket öppnar upp för hans lagkamrater i landslaget. Zlatan har alltid en eller två spelare som markerar honom. Det ger ytor åt hans medspelare.

Jag vet värsta analysen. Men så jag ser på det hela :-).

Men ibland är hysterin kring Zlatan lite väl stor. Men bara att inse, vi har ingen bättre spelare just nu som kommer ifrån Sverige. Därav hypen kring honom.

Anonym sa...

Zlatan is the king!
Nästa barn skall heta Zlatan bara så du vet älskling =P