23 april 2009

Ullared

Shopping-spree á Guds like.

Idag har vi vart i Ullared. Trots att vi startade dagen bra med en skön försovning så kom vi iväg vid 9 och va framme i lagom tid vid 12-snåret.
Det va inte så mycket folk faktiskt, smart drag att åka dit da´n innan löning...
Vi har fyndat massor, allihop! Vi köpte massor med sommarkläder till kråkan, S-man köpte bilvårdsgrejer och jag, ja jag köpte scrapsaker =) Mamma och H köpte lite av varje de med... Alla gjorde vi bra fynd iaf. Jag är riktigt nöjd, det va skönt att komma hemifrån lite och se lite annat än bara stan, samtidigt som det är KUL att shoppa och gå i affärer. Vi har haft det väldigt trevligt och mysigt idag, jag är såå nöjd!

men nu är vi trötta kan jag lova. Nu sover vi gott inatt.. imorron får vi tvätta :)

Lite blev det till kråkan iaf, se själva!
Det är sommarkläder i stl 86/92, t-shirtar, tröjor, byxor, knickers, strumpor, regnbrallor och två bodys med kort ärm.
Nu orkar jag inte mera...
kram kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad ni fyndat kläder :) Massa fint !

Vad GLAD jag/vi blir över att Emma vill sy en jacka till Gustav :D Storlek beror på vad hon har för mönster .. Kommer hon gå efter mönstret som Varga har i sin jacka? För Gustav kunde ju ha hennes jacka, den satt precis när hon fick den på posten, och den har stl 80 .. Han har 98/104 i kläder nu. Så går man efter de han har så skulle vi nog vilja ha en jacka runt 104/110 i stl, så han kan ha den till nästa år med. Men jag ska testa Vargas jacka på honom och utgå ifrån "bebis stl" och se då vad det blir .. Om du fattar vad jag menar? :)
Sen vad menar ni med att fodra jackan? Vargas är ju inte fodrad något ..

Du kan väl även hälsa att Byxorna Varga har är jätte fina på, smuttsiga till tusen nu för hon använder dem för fullt ute :) Men när hon gör hängslen så gör dem längre, eller gör så man kan reglera dem, eller ta bort dem helt. För tyvärr är hängslena förkorta .. och klippa bort dem vill jag inte ;) .. Lite tips bara :)

För övrigt funderar jag fortf om jag ska gå på återträffen eller inte. Vet inte om vi har råd att åka ner du, funderar nämligen på att åka ner nu till1a maj .. men får se :) Ska se till att bestämma mig innan 30 april iaf ;)

Massa KRAMAR

Unknown sa...

Snygga kläder! Vill också åka till Gekås!

Jag är tacksam för tips på vad man ska tänka på när man syr. Har ju inga egna barn här hemma att testa på men det är tur att ni vill låta era barn bli försökskaniner! *ler*

Tack J för tipsen. angående jackan till Gustav så syr jag inte samma modell, tänkte sy en vanlig enkel utan luva med muddkanter på ärm, hals och nertill mot magen. Lättast är om du mäter på Gustav vilka mått han har, tex bröst, mage och ärmlängd då alla barn är olika kan jag anpassa mönstret till honom lättast. Vill du ha den varmfodrad eller en vanlig tunn som man kan ha i sommar? du kan ju maila mig på zoo_gott@hotmail.com om du har flera frågor.. :)

Anonym sa...

Tack Emma för ditt svar :)
Ska infölrskaffa ett måttband först, äger faktiskt inget :S Men mailar dig sen när allt är klart .. :)

och nu till dig Ida!
Jag har nu anmält mig till återträffen !! Passar oss bra att åka ner den helgen, är nämligen bjudna på dop samma dag :) Har du pratat med någon mer?

KRAM, Johanna

Anonym sa...

ja vi hade ju roligt..kul att hitta lite nytt..p å k mamma

Emelie sa...

Vilka fina kläder du köpt till Maxen..
Nästa gång vill jag följa med till ULLARED.

Kramar Emelie!!!