16 augusti 2007

En nattlig naturupplevelse

Hade svårt att sova inatt igen…

Var dock för lat för att orka gå ner och knapra i mig två styckna Valerina Natt… Hmm hur som haver, så låg jag där i sängen –klarvaken- och höll på att kola av värmeslag.. Bestämde mig för att öppna fönstert iaf, det orkade jag ändå =) Åhh så sköna friska fläktar =) Men efter en kort stund hörde jag ett mystiskt ljud… Vad va det??? Och Ida, med sina nojor och underliga fantasier, målade upp de värsta tänkbara bilderna i sitt huvud… Nyfiken som jag är så va jag iaf tvungen att kika ut, och kolla vad som lät.
Hihi.. I min trädgård stod ett rådjur och käkade äpplen!! Herrejösses! Värsta naturupplevelsen mitt i natten, mitt i lilla byn… *haha* Gick ner i köket och ställde mig i dörren och tittade på rådjuret, tog de där förbenade pillrena nu när rådjuret hade lurat ner mig, sen stod jag med vattenglaset i handen och bara njöt… Va vackra de är! Låter som värsta naturnörden nu, men det är sant! Och rådjuret där ute gick runt i trädgården i sakta mak, och lät sig väl smaka av vårat smörgåsbord. Vid ett tillfälle stod rådjuret precis bredvid dörren där jag stod, jag kunde till och med höra den smaska *hihi* Och den såg mig inte! Men jag såg den väldigt väl. Ville aldrig gå och lägga mej, trots att jag vid det laget gäspade stort =) Sakta men säkert började rådjuret dra sig mot tomtens gräns, fortfarande ätandes på vägen. När den tog genvägen genom rosenlandet, för att komma till ringblommorna, kom lilla katten D farandes i ett jehu, och sen satt vi två och tittade på rådjuret när den klev över muren och tog sig ut ”i det fria” igen.

Vilken underlig natt. Ville direkt sätta mig vid datorn och berätta om det här, men med tanke på hur trött jag faktiskt kände mig så insåg jag att det vore bara extremt korkat =) Så jag gick och la mig, och somnade så gott så!

Och idag har jag jobbat och slitit hela dagen, nu är jag helt slut. Mamma och H kom ner idag, imorgon kommer E. Och vi ska ut på rövarstråt *hehe*

Ett plus i kanten till lilla mej, som dödade en spindel förut, alldeles själv, utan att varken skrika eller knappt ens få ökad puls- och hjärtrytm =)

Nu ska det bli kvällsfika här. Ha de gött!!
Pöss

Inga kommentarer: