07 oktober 2007

Lite äckelvarning längre ner...

Long time - No see?

Eller? Jag är ledsen, allvarligt talat. Jag är förmodligen rikskassast på att hålla mina blogglöften.. Har inte blivit ett dugg bättre på att blogga oftare ska försöka skärpa mig.. jag lovar...

Sen sist då,

I Torsdags jobbade jag *phew* Tungt jobb man har med kanelbullar och prinsesstårta! Sen hem och baka mera kanelbullar *Mums* Konstiga ryck man ska få emellanåt då ;)

I Fredags va jag ledig, tänkte nästan precis säga att jag jobbade men då hade jag ljugit *haha* I fredags va jag barnvakt till E, letade presenter till hennes 3 kompisar som hade bjudit henne på maskeradfest nämnda kväll. Vilken då (givetvis) innebar att vi (jag och E) va tvungna att hitt på nåt kul hon kunde klä ut sig till... Efter endel ratade förslag, såsom träd, tvättmaskin, blomma, prinsessa och häxa så blev det militär! =) SÖT hon blev iaf.. Synd bara att jag inte hann ta kort innan hennes galavagn anlände :) Sen på kvällen så hälsade jag och S på min söta lillebror S som nyligen flyttat till en egen lägenhet. Mysigt att komma hem till honom, och se hur fint han har fått det. Men det känns lite konstigt att han bor själv nu, men det är bra, det märks redan hur mycket han har mognat. Kul att se. Då vet man att han kommer re ut det. Puss!

I Lördagsmorse gick jag på ett jobbdygn som varade tills imorse kl 8, så då va jag bara på jobbet och slet :-P

Och Idag Söndag, slutade jag jobbet klockan 8, och på vägen hem så åkte jag förbi Ica och handlade lite smaskig frukost, med nybakat bröd, skinka, gurka och juice.... Hemma sen så smög jag in och gjorde frukost till min älskling som låg och sov, så han fick världens bästa start på den här dagen! Eller nästan iaf, för när jag kom innanför dörren så va det första jag möttes av en fruktansvärd stank... Bajs!! Och sen två mycket skamsna kissekatter... Gick runt och letade ett tag, men kunde inte hitta några högar. Jaja tänkte jag, det är la lådan uppe som luktar då. Sen när jag gick in på toan så såg jag den! Den stinkade högen! Duktig katt som lagt den i duschen iaf.. Det var sen när jag vände mig om som det blev värre. På hallmattan låg nummer två! Tur dock att kissen hade "grävt upp" mattan så det hade kommit på den plastade undersidan. Lite bra iaf då.. Så det där va jag ju tvungen att delge min sambo ganska snart efter hans uppvaknande, kanske inte det första man vill höra när man vaknar och det va det ju inte, det va ju det andra. Bättre det! Och med tanke på att undertecknad befinner sig i välsignat tillstånd så får hon inte befatta sig med sådana saker. Hög risk att smittas av farliga baskelusker. =) Stackars S. Han höll på att avlida av stanken när han skurade, medans jag låg i soffan och käkade M&M´s =)
Och varför hade kissarna (vem det nu va) gjort på detta viset då? Joo dörren till toan där kattlådan står va stängd.. Stackars små... PANIK! Så vem kan vara arg då? Inte jag iaf.

Senare idag har jag faktiskt bakat bröd, med hjälp av E. Mumisgt värre. Och nu är jag bara trött och mår illa, magen är svullen och jag känner mig fet.

Imorgon åker vi till Ullared med jobbet. Ska bli kul, synd bara att vi har för dåligt med stash för det :( Men men Ullared finns nog kvar tills nästa löning!

Nu orkar jag inte skriva mer. Puss puss...

Inga kommentarer: