10 december 2007

Händelserik helg

Måndag igen
Ingen höjdare, det är gråmulet och smådassigt ute - vem vill kliva upp ur sängen då? sovit länge idag, till 11.. Sen legat och dragit mig tills nu ungefär (11:40) Jösses, vilken dålig karaktär, men vad ska man göra? Idag borde jag dock försöka plantera mina blommor jag köpte som jag ska ha ute på trappan. Men orka!

Vi har haft det bra i helgen iaf, när vi var i Örebro. I lördags åkte vi upp, checkade in på hotellet sen åt vi lite sanbbt innan vi hoppade i plurret! Åhh va kul det va! Nu är ju jag lite av en fegis som inte vågar åka alla rutschkanor och sånt, och man blir ju inte tuffare precis när man vet med sig att man har ett litet pyre i magen =) Men vi badade som bara den, och Em hon simmade och badade och tjoade och tjimmade!!! Vi ville aldrig sluta bada, men orken tog ju dessvärre slut efter ett par timmar... Sen följde en lugn kväll på hotellrummet, för vi skulle ju orka med morgondagen oxå... Shopping i Marieberg! Huu va mycke folk de va! Och va rörigt det blir när man inte riktigt vet vad man ska ha, och vart! Det blev inte mycke shoppat för mig iaf, en julklapp blev det dock till lilla mammsen, och en till lillebror! Och en liiten liten sak till mig =) En tavelram Ribba från Ikea, med plats för tre kort i svart!

När jag väl va hemma igen va all orken slut och jag ville bara döö framför tv:n. Men min älskade syster E lockade med nykokt julskinka (svårt att motstå) så vi gick över till dom en sväng, jag och S-mannen. Döm om min STORA besvikelse när vi så äntligen skulle provsmaka skinkan... Alla utropar saker som "Mmm" "Underbart" och "gott!" Medans det enda jag kan frambringa är att det smakar illa, som om nån haft diskmedel på!! Hur kan det komma sig? De andra tyckte inte att skinkan vare sig luktade illa eller smakade illa.... Är det verkligen så illa att mina smaklökar nu tillsist ska stryka med??? Vilken trist jul det kommer bli i så fall :(
Nu ska jag äta frukost/lunch innan jag måste hämta Em och åka in till musikskolan med henne!
kram kram
E & M: Tack så mycket för kommentarena, det är kul att veta att det är nån där ute som intresserar sig för lilla mig!!!

Inga kommentarer: