02 december 2007

Väntans tider...

På flera olika sätt

Första advent idag. Mysigt. Jag gillar julen, och advent är en av de bästa sakerna med julen. Idag har S-mannen hjälpt mig att bära upp de nödvändigaste adventssakerna från källaren. Vi börjar med stjärnor, stakar och gardiner, så får vi se vart det landar. Jag är ganska övertygad om att de små tomtenissarna kommer att titta fram så småningom oxå *ler* Synd bara att jag inte orkade "pynta" mer än ett fönster *suck* Det tog fullständigt musten ur mig att ta ner två gamla panelgardiner, stryka till och sätta upp två nya samt plocka ner en lampa och ställa dit en adventsljusstake. Usch va trött jag blev. Då gick jag och la mig i soffan, och hoppsan se där - då började "Bridget Jones dagbok" på femman. *hurra* Sen vart jag fast vid tv:n resten av kvällen =) Tillsist hade jag samlat nog med ork för att släpa mej ur soffan, in på toa och borsta tänderna, sen upp i sängen och dö! Och när det tunga, tunga huvudet så äntligen vilade mot kudden kände jag hur det bara sprängde i huvudet.. Arma stackars mig :( Och inte nog med det, sen fick jag dåligt samvete för att jag bloggar så himmelens dåligt, så Here I am!

När jag ändå är i farten och får dåligt samvete så.. Det går inte så bra att ta magbilder regelbundet... Suck, hur ska man lyckas? Ingen som har lust att bli min personlige-magbilde-påminnare???

Njae, nu släckte S lampan, dax att sova gissar jag! See ya all 2morrow. Kanske.
Imorgon är det måndag, ska med Em till musikskolan, sen jobbar jag dygn. Hoppas förkylningen är bättre imorron, börjar lessna lite nu.

By the way - tack ska du ha "M som i Mica" De va snällt!

natti natti och kram!

Inga kommentarer: