28 augusti 2009

en nolla?

uscha

förkyld :( Kunde vart bättre.... Inte det roligaste precis..
Men på tal om roligt:
Idag va de nollning på högskolan! (eller nollning å nollning; välkomnande till alla nya studenter!)

Vi satt på en lektion, som handlade om Kemi. Dock insåg vi rätt snabbt att det knappast rörde sig om Kemi A, utan snarare om nåt på magisternivå, då det inte fanns en käft i hela salen som fattade ett dugg!! Detta berodde ju givetvis på att faddrar och äldre studenter skulle rusa in under tjo och tjim och kidnappa oss alla! Mm jodå, alla nya fick varsitt blått band med sitt namn på att sätta runt huvudet. Sedan marsch ut, samling utanför tillsammans med alla andra. Lite uppvärmning i form av "huvud, axlar, knä och tå..." Därefter blev det en rejäl promenad runt Skövde Centrum, vinkade på folk å fä, polisen, lastbilschaffisar, ja vinkade på alla. Sång och ramsor ljöd mest hela tiden, lite osäkert på vad som komma skall, men det va inte så svårt att ryckas med i stämningen, även om de andra från Collegeåret verkade lite väl stiff. Min stackars hals var ganska sabbad redan innan tack vare min förkylning, blev ju knappast bättre... =) Men skoj va det. Promenaden slutade i Boulongerskogen, där det skulle spelas brännboll.. Men då avvek faktiskt jag, jag har ju en bit hem oxå...

De va kul, även om det kom något chockartat. Tur att man slapp den där satans kemin iaf.. den va INTE att leka med... *fniss*

Nu ska jag ta min onda hals å krypa ner under täcket, det har vart en händelserik dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar minsann haft en händelserik dag!! Hoppas din förkylning blir bättre snart!!

Johanna sa...

Låter ju skoj ju ^^ Hoppas du blir frisk snart ! Lösenordet till din skyddade blogg är borta igen .. give me - lersnällt ;D KRAM