28 februari 2008

Med radarn inställd på shopping

Så blev det en toppendag idag, med sol, fika, shopping och ett litet erkännande


Det gick bra idag, med brorsan. Han skötte sig väl på mötet, och allt gick väl ungefär som planerat. Sen strosade vi runt på stan lite, kollade in affärerna, kikade på roligt folk :) Sen fikade vi, Caffelatte och lakritskaka för min del *mums* Sen va brorsan tvungen att åka och jobba, så jag letade mig fram till närmsta köpcentra, (har nog lite radar för det, *thihi* man kan hitta när man vill) och strosade runt lite mera :)

Dagens Fynd:

Söt nappflaska med Nalle Puh till pain-riche

Svarta benvärmare till Pain-riche´s mamma

Lite mera till Pain-riche´s mamma! m & m *muuums*

Färgpennor till Pain.-riche´s kusin


Så mycket mera blev det inte... =) Åkte sen hem till Byn igen, och hämtade Em på fritids. Sen åkte vi hem till mig och började steka pannkakor... Jag och syrran äter ju kvällsmat ihop denna vecka, och ikväll var det jag som stod för supén! Pannkakor med rårörd jordgubbssylt och grädde, det är grejjer det..

På tal om det, har kommit underfund med att det ändå är så illa att jag har en del cravings iaf :-P inte så allvarliga iof, men de finns ändå där.

*Det började med Prinsessbakelser! Det har jag ju alltid gillat skarpt, men när bilar man möter på motorvägen ser ut som bakelser, ja då är man väl illa därann!
*Sen fortsatte det med Milkos mjukost med rökt renkött. Säger J iaf :-P Bara för att jag så klumpigt uttryckte det en gång på jobbet att , "mm det är så gott och krämigt..och..mmm gott" samtidigt som jag ser lite drömmande ut.
*I samma veva som jag fick lätt avsky för julskinka så vart sillsallad och prinskorv nya favoriten. Åt nog lite mycket av det, ja. Förstår nu inte riktigt varför heller.
*Med det nya året kom Semlan! *hurra* har tappat räkningen på hur många jag ätit totalt, lika bra det kanske, annars kanske man blir deprimerad *hehe*
*Och efter att ha sagt att "det vore inte fel med Marängsviss..." till storasyrran E, som därefter givetvis bjöd Gravida Ida på detta i helgen, så har jag redan (trots att det "bara" är torsdag idag) hunnit äta det (hmm) typ 5 gånger... Ajajaj...
*Och pannkakor, mina älskade pannkakor.. Vet inte huuur många gånger jag stekt det... och inte steker jag lite heller. "Måste" göra dubbel sats.. På 12dl mjölk och 6 ägg!! Cheeses det blir många pannkisar det :)
*Sen ska vi inte tala om alla goda smågodisar *slurp*Mmm Så några cravings har jag nog allt... Fast jag helst nog inte vill erkänna det.. *ler*

Nu ska jag ge mej i kast med disken innan jag hoppar in i duschen, sen är det natti natti för ikväll. Imorron bär det av till Skövde, ska hälsa på på jobbet. Och ta en fika med tjejen jag jobbat hos. Ska bli mysigt, vi har ju inte setts på ett bra tag nu. Mycket har ju hänt!

Så í får ha´t så gött! *kramas*

Inga kommentarer: