01 mars 2008

Yesterday...

"...all my troubles seemed so far away...."
=) Skoja bara! Kom bara att tänka på den, Beatles gamla hit. Den är bra. För det jag tänkte berätta lite om va just va som hände igår. Va ju i Skövde och fikade (eller snarare lunchade) med tjejen jag jobbar hos och hennes assistent. Det va jättekul att träffa henne igen, vi har ju varken setts eller hörts av sen den 6:e, som va den senaste dagen jag jobbade. Så det va kul att bli lite uppdaterad och höra hur hon har det. Och det var bra. Vi hade jättekul, och det blev verkligen en heldag i Skövde. När jag hade lunchat klart, tjötat färdigt och fått med mig mina pinaler från jobbet så åkte jag en sväng förbi Ica maxi och väl därinne lyckades jag drömma mig bort i över en timma! Och jag skulle egentligen bara ha lite mjölk och bröd :) Men de har ju så mycke kul att titta på. Dessutom så har ju tydligen årets bokrea dratt igång!
Idas Bok-Fynd:
Så nu ska här pysslas till mammas älskling! Hittade dessutom lite sötisar på babyavdelningen... Svårt att låta bli att köpa när priset är ty 100 kr för alltihopa, och man gått och drömt om de i ett par månader. Bäst att passa på!

Två stycken bodys med Tiger
Två par sparkbyxor, ett par med Tiger och ett par med en söt ko
Två par mjuka trikåbyxor, ett par blåa och ett par gråa
Man kan ju allvarligt börja fundera på hurivida vi vet eller inte vet om det blir en liten kille eller tjej. Med tanke på vilka färger det är på de flesta av kläderna jag köpt hittills. Men jag garanterar VI VET INGENTING!! =) Det är bara jag som har på känn vad det blir. Och det finns bara en sak som kan få mig att ändra uppfattning om detta. Och den dagen närmar sig med stormsteg! Den som väntar på nåt gott....
Känner sparkar hela tiden när jag sitter här och skriver, speciellt när jag sitter lite mer framåtlutad för att bättre kunna läsa och skriva.. Det gillar inte Pain-riche kan jag lova! Dock så va det mysigare idag på da´n, när Doris (a.k.a Bitchen) låg på min magen (eller snarare låren) och spann... Då sparkade det hejvilt där inne. Tror det är nån som kommer känna igen ett visst spinn-ljud när h*n kommer hem till oss. =) Undrar vem?! *thihi*
Imorses när jag vaknade va det snö ute! *SNYFT* Vem beställde den???? Tur att det mesta smält bort under da´n. Vill inte ha vinter mera nu. Spelar iof ingen större roll idag, för jag gick i morronrock till klockan va två, och jag har inte stuckit näsan utanför porten. Gött! Bara setat vid tv:n och kollat på skidskytte, alpina sändningar och Nordisk kombination. S-mannen undrade om jag höll på att bli en riktigt sportfåne, så som jag följt skidåkarna den här vintern. Och jag måste faktiskt erkänna, att det har blitt mer följade av skidåkning på tv än vad det brukar. Men det är faktiskt kul! Jaja, tillbaka till ämnet. Sen kom Em förbi och vi pysslade lite. Gjorde papier mache (eller hur det nu stavas) Ska bli spännande att se hur det går, om det blir bra när de torkat... Har inte gjort det mer än en gång förut, och då blev den knögglig när den hade torkat. Hade sjunkit ihop lixom. Så Håll Tummarna Sverige!
Melodifestivalen missade vi såklart inte! Det absolut bästa med den är ju helt klart Björn Gustavsson!! Faan va den mannen (grabben?) är underbar! Skönast i stan tror jag bestämt! *asg* Han är ju humorn personifierad! Och vilka bra bidrag det va sen då! (Låtarna alltså...) Men hur kunde Nordman gå vidare till andra chansen? Visst, låten va bra, men hallå? Schlager? Ehh... jajja... svenska folket har tydligen en fri vilja. *hihi* Jag är glad iaf, för mina TVÅ favoriter gick vidare DIREKT till FINAL!!!! Linda Bengtzing och Charlotte Pirelli! *hallelujah-moment* Gött mos! Så nu sover ju jag gott inatt.. *hehe* På tal om de, har sängkompis inatt.. Em såklart, behöver du fråga? ;-)
Neep, nu ska jag kolla lite på familjeliv.se innan jag ska kojsa.
Ha de gött. Hörs mina vänner! Tjöss!

Inga kommentarer: