02 mars 2008

Barnvagnsjakt & ballonger

Mmm, lite av varje faktiskt

Startade dagen med att knäppa på tv:n i sovrummet och bevaka Vasaloppet. Min nattgäst, Em, va måttligt road *flinar* Så det slutade med att vi satt vid varsin tv och åt frukost =)

Sen har jag inte gjort så mycke mera vettigt av denna dagen. Har vaskat igenom heeela Blocket (och diverse andra köp/sälj-sajter oxå för den delen) för att hitta nån schysst barnvagn till ett bra pris. Har ju börjat grunna rätt så rejält på det dära bekymret. Först så ville vi ju helst köpa en ny, men *dah* vem har råd??? Det finns ju en del mindre dyra modeller, av varierande märke och därmed också kvalité. Och vi har verkligen siktat in oss på Emmaljunga. Så det får väl snällt bli en bättre begagnad sådan. Så nu lusläser jag Blocket 17 gånger dagligen. Sen får vi se vart det landar, mitt lilla köpa-barnvagn-projekt.
Va ute hos lilla M som i Mica och åt middag idag. MUMS va det va gott!! Åt tyvärr mer än vad som egentligen fick plats i min lilla (stora!) mage. Det va nog lika jobbigt att heta pain-riche som Ida där ett tag tror jag! =)

Och nu så sitter jag här och grunnar på om jag ska slå min sambo en signal, han är iväg på jobb, och när han ringde tidigare ikväll så va jag tvungen att va så otrevlig mot han och säga att vi skulle fika äppelpaj och vaniljsås!
Tänkte bara visa hur fina våra ballonger blivit. Nu har de torkat, men jag tror allt att vi ska slänga på några lager till.
Lilla Prinsessans ballonger
Mosters ballonger
Nån som kan det där med papier mache som kan ge några hintar?

Vi får la prova oss fram. Nu ska jag ringa min älskling, innan klockan blir mer. Puss & Kram!

Inga kommentarer: