03 mars 2008

Dagens Garv

Humor på låg nivå :-)

Det är Arbetsförmedlingen det. Va där i förmiddags med syrran. Ojoj jösses. Vilka kvalifikationer kräver de på sin personal när de söker folk? De är ju inte direkt överkvalificerade precis. (Okej okej jag kanske generaliserar nu men detta är MIN PERSONLIGA åsikt, låt mig ha den tack) Och vilka kuliga frågor de ställer sen då! Syrran har precis sålt sitt företag som hon haft i drygt tre år. Då frågar AF-människan om syrran klarar av ett jobb som butikschef. "Ehh...?" Hmm vänta här nu. "Jodå" svarar syrran, "såklart, jag har ju haft anställda och så så det ska nog gå bra..." Som om det inte vore nog med klumpiga frågor så ställer människan en följdfråga; " Är du säker på det?" Säger bara en sak *LOL* Men en sak ska de ha cred för, AF, för även om det är jobbigt att va arbetslös och sitta där och svara på en massa dumma frågor, och tvingas berätta en massa som man inte alls har lust till, så finns det iaf EN SAK som är bra med dagens besök. DAGENS GARV! *haha* Va vi har skrattat åt denna människa under resten av da´n. TACK MÄNNISKA! För att du förlängde mitt och syrrans liv, med dina korkade frågor och veliga huvud. Vi känner oss genast 15 år yngre.. (hmm då vore jag visserligen bara 10 år, men okej, jag kan ta det!) Efter Dagens Garv begav vi oss till "City" för att kika runt lite, och ta en fika... Kaffe.... =) Och det va inte helt fel med en kopp kaffe och en brownie. (eller nåt dylikt, minns inte så noga exakt vad det va haha)

Sen har det ju inte vart till nån nackdel precis att det har varit strålande solsken hela dagen lång, och temperaturen har legat runt 4 grader celsius. Underbart. Vem kan sura då? Trots att de va snö på backen imorse igen när jag öppnade korpgluggarna. Snart är våren här!!!

Imorron ska vi åka till tippen, jag och syrran. Vi är nog på god väg att bli Bonnie & Clyde eller nåt, gör nästan alltid nåt tillsammans. Eller som S-mannen och hans trogna vapendragare A! *hihi* Och efter tippen kanske man kan få avnjuta en kopp java på trappen, i solen? Hoppas hoppas...

Nu är det bara tre nätter kvar att sova ensam innan min älskling kommer hem igen.. *puh* Börjar bli ensamt utan han nu.. *snyft* Kände det när vi pratade förut, att det känns som att han har vart borta typ flera år nu (en vecka imorron) och att jag nästan glömt hur han ser ut. =) När jag sa det till han skrattade han bara nervöst. Hur ska man tolka det? Såna saker bör man kanske inte säga till sin (blivande) man som ligger ute i skogen, och bare längter hem... men nu får han allt ta och komma hem snart, och klappa lite på magen, och prata med sin unge lite. Pain-riche lyssnar ju på honom iaf, när han säger till PR att lugna ner sig lite så jag kan få sova. Bådar ju gott inför framtiden. Hade ett rent helsike igårkväll (läs:natt) när jag försökte läsa min bok, "Handbok för gravida, allt din läkare inte talar om". Varje gång jag försökte läsa så började PR sparka hejvilt, och varje gång jag la ner boken och tog fram mobilen och började filma så vart det koooluuugnt där inne. Ingen blivnade linslus precis ;-) Så höll vi på i typ en halvtimma, jag och lilla franskan. Sen la jag ner det där, och sket i sparkarna i mina ömma revben och skrattade extra högt åt det roliga i boken istället. Ha!

Nej men uj vad jag skriver. Slått i huvet lite tror jag. =) Nu ska jag lämna er ifred.
Love you! Blöta pössar

1 kommentar:

Anonym sa...

Blivande man, S-mannen????

/M som i Mica