09 mars 2008

Första, andra, tredje...

..såld till damen i randig tröja...

Yes, du gissar rätt! Jag och min älskade sambo (ja,blivande man t.o.m. M som i Mica...) förärade stadens auktionshall nu idag. Vi gick till och med upp lite halvtidigt imorse för att hinna dit en stund innan så vi kunde strosa runt och förbereda oss. Och väl där kan man väl konstatera att det fanns saker som va fina och i gott skick, saker som va fina och i sämre skick, och sen fanns det saker man också kan klassa som rent skit! En del saker lyckades dock fånga vårat intresse såpass att det de tillsammans med respektive nummer hamnade i S-mannens lilla block över intressanta objekt. Vi insåg dock relativt snabbt att priserna var liite mer än vad vi va beredda att ge. Vi hann inte ens med att buda innan saker och ting var sålda till högstbjudande och till ett alldeles för högt pris. Så det bidde inga fynd där inte. Vi åkte till och med därifrån innan auktionen var över, vi orkade helt enkelt inte slåss med folk om att betala för mycket för saker som inte va värda speciellt mycket alls. Nej då, jag är inte bitter. =) Tycker tvärtom att det är lite humor i att gå på auktion, och se vad folk är betala. Vi packade ihop oss och åkte till Donken och käkade lunch istället. *mums*

På vägen hem åkte vi förbi en styck loppis, nu när vi ändå va i scrapheap-farten *hihi* Men där hittade vi ingenting heller... Färden gick vidare till ett antikvariat som ligger precis utanför Byn. Och där strosade vi runt i bråten en bra stund. Säkert ett par timmar... (Citat:S-mannen) Vi hittade lite roliga böcker om V-götland, Byn, socknar runt omkring och dylikt. Väldigt spännande!! Hittade vårat hus i en gammal bok =) Synd att den boken kostade 925 kr... Och mitt i all röra och alla böcker hittade min älskling tre hyllplan med militär litteratur... *suck* Och han kunde inte ens välja nån bok han ville köpa, han ville ha alla!! (dyrt, JA) Och på skoj sa jag till han att han fick väl fråga om han inte kunde få ett bra pris på alla böckerna. Det gick en stund, sen kommer innehavaren in i rummet, och då frågar min sambo vad hon kunde tänka sig för pris på alla böckerna i hyllorna.. Jösses. Mmm.. Hon tänkte, hon tittade igenom böckerna och hon räknade. Och S-mannen fick ett vääldigt fördelaktigt pris. Så han nappade! På en gång! Sen kom han på att han kanske skulle fråga mig först vad jag tyckte.. Inte så mycket att snacka om kände jag. Lika bra han får köpa de där gamla dammiga böckerna, så blir han tyst sen... *ler* Dessutom torde jag ju få shoppa för lika mycket till mig själv *haha* Men se det tyckte inte S-mannen.... Han fick iaf med sig sina böcker hem, fyra kassar och en bananlåda. Så nu har vi lite mera brôte härhemma att ta rätt på =) Men min sambo är lycklig iaf, där han sitter under korkeken och luktar på blommorna.. *harkel* Sitter vid köksbordet och läser gamla militärböcker menar jag såklart! *skratt*

Efter den turen vände vi nosen hemåt, trötta, men lyckliga och nöjda med dagens fynd. (S-mannen) Sen lagade min nyglada gubbe mat till mig medans jag låg och halvlurade på soffan och kollade på "Miami Ink". Så man blir lite mer sugen på en ny gaddning...

Nu väntar popcorn i soffan, och nya Wallander på fyran. Hög tid att blogga klart.
Puss på er! Love u!

Inga kommentarer: