04 september 2008

en liten lätt förkylning knackar på

Attjo Attjo Prosit!
Nu är det skarp läge här alltså. S-mannen håller på att bli sjuk!! Ouh åhh.... Han går här och småsnörvlar, sveper temugg efter temugg och knaprar mer halstabletter än en tablettmissbrukare. Jodå, visst är det synd om honom :) Men man kan ju inte annat än att dra lite extra på smilbanden åt honom, ni vet väl allihopa därute hur en man som är sjuk är?! *ler*
"Ni kvinnor snackar om att föda barn, ni skulle bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyld!" Ni kommer väl ihåg reklamen som gick för ett par år sen :) Men än så länge verkar det som peppar-peppar-ta-i-trä, att varken jag eller Lille M ska åka på detsamma. Men vi får väl se, syrran ringde förut och meddelade att hon håller på att få feber, efter en hel dags snörvlande och snorande. Och eftersom vi tillbringar en stor del av våra vakna timmar där, så vet man ju aldrig... Återstår att se. Hoppas hoppas vi slipper bli sjuka iaf.
Idag har Ida varit duktig! I förmiddags va vi ute och gick, jag och Lille M. Drygt en timme gick vi, men glömde ju såklart stegräknaren, så jag har ingen aning om hur många steg det vart, eller hur mycke jag förbrände.. Scheisse! Jaja, det är ju en dag imorron oxå. Då hoppar vi upp på hästen igen =) Nu gäller det lixom, mitt första mål är att bli av med de värsta kilona tills M´s dop (4 oktober) Jaaa jag vet att det inte är mycket mera än en månad kvar, men ett par kilon ska jag la lyckas skaka av mig tills dess? Eller är det helt orimligt? Ska göra mitt bästa iaf, så nu är det disciplin som gäller... No more cookies... *snyft*
Uää, nu MÅSTE jag hoppa in i duschen (jaa alla mina dagar slutar med en dusch, blir så när man knatar runt med en kräkmaskin hela dagarna) Idag lyckades han pricka in en hel spya rätt mellan tuttarna! Jippi!!! Så nu luktar jag verkligen APA!
jaja, vi hörs imorron... nu är jag gräsänkling hela långa helgen, S ska åka till Stockholm med jobbet, springa maraton och ha apt sen. Bra va, med hans förkylning i antågande! Spelar ingen större roll om han inte kan springa han måste ju åka iaf för apt:t, skulle vilja säga hans chef ett å annat som planerar in apt på helgen!! Som om inte folk har ett liv utanför jobbet?? Neej det är så j***a kul att va på jobbet så vi vill helst va där om helgerna med, helst bo där!! Ehh skulle inte tro det va. Inte S´s blivande fru iaf! Men det va tydligen fler av S´s kollegers fruar som va ungefär lika pissed off som jag!!
Nehe nu ska jag inte gnälla mera, dax att knoppa.
Natti natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Prickade lille M in mellan tuttarna HAHA..Klart att du går ner i vikt självdiciplin har du ju..Hoppas ni andra inte blir sjuka..Puss & kram Lilla mor