01 september 2008

lite segt, men...

efter en mindre chokladinjektion är jag med i spelet igen...
kände mig riktigt hängig och seg här för drygt två timmar sen.. Lille M va lessen, hade dock ätit och hade torr blöja, men va ändå inte sitt vanliga soliga jag. Tillslut somnade Lillen i vagnen, han va riktigt trött det kan jag lova! Då passade jag på att knapra i mig en kexchoklad -ja jag vet att det inte passar in i mitt nya liv, men det kändes som att det va det enda som kunde hjälpa mig bli glad - jaa det låter ruskigt likt tröstätning. Och visst så har jag liiiite dåligt samvete nu, ja. Imorron ska vi gå ut och fet-gå, jag och Lillen. Japp. Helst på morronen innan frukost.. Jepp. Lycka till Ida! Det här med att gå ner i vikt är inte det lättaste, att träna och röra på mig har jag lite svårt för, jag tycker om god mat, en kopp kaffe vill gärna ha en kaka... ja ni ser mönstret va?! Inte lätt. Inte lätt alls. Men men, icke misströsta. Imorron tar vi nya tag!
I alla fall, efter kexchokladen tog jag tag i lite tvätt *urk va det samlar på sig snabbt*
Och nu sitter jag här, två tvättmaskiner smalare, och bloggar, nöjd med livet. Nja, lite iaf :) Ska försöka komma i säng nu, så jag får gosa lite med S-mannen innan han somnar.. vi har ju lite olika rutiner där, jag är kvällsuggla, han är kvällstrött... kan ju bero på att han går upp så tidigt :) Så jag blir inte långvarig ikväll....
Ska bara slänga in lite bilder tänkte jag...
Berättade väl att jag fyndade till Lille M på KappAhl i torsdags...
Mössa, vantar och en fuskpolo för 30 kr!!
Vit body 39,50kr
Dessa shoppades dock inte på KappAhl, de hittade mammsen i soffan hemma, på sin lille prins :)
små fossingarEmma och Mica!

Jaaa, jag hoppas verkligen att S-man går med på detta.. Jag pratade med honom igår, och han tog det med ro. Han gjorde som han oftast gör.. Han gjorde en kalkyl! Det bådar ju lite gott för framtiden iaf...

Nu ska jag kojsa, Natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Choklad är gott man blir lite piggare sen tar man en bit till..Lycka till med motionen..Har du bestämt dig så gör du det..Gulliga kläder du fyndat..Sköt om er..Puss & kram lilla mor

Anonym sa...

Man MÅSTE få unna sig gottigt emellanåt! Annars funkar det inte, inte för mig iaf ;) Men det bästa är ju när sötsuget minskar så pass att det räcker att ta nåt sött till helgen. Går bra vissa veckor ;p
Bra fynd du gjort ! =)
KRAMEN, Johanna