30 augusti 2008

suuuck

okej
nu är spindeln död iaf. det hoppas jag.... för idag när jag skulle gå ner och tända i pannan, så låg det en äckel-peckel-spindel precis nedanför trappan!!!! Uuuu visste inte om den va död eller levande, men den rörde sig iaf inte när jag väl tagit mod till mig och sprejat den med både rengöringsmedel och odour fresh (sånt lukta gott på toa ni vet)... *ler* Ringde A, som lovade att komma förbi så snart han kunde... Sen när han väl kom och hade vart nere och eliminerat spindeln, så kom han flinande upp och meddelade att spindeln va stendöd när han kommit ner, men va nu utrotad för gott!!! Pust! Tack så mycket A! Min hjälte. För S-mannen va inte hemma och kunde hjälpa sin stackars dam i nöd.
Han jobbar. Hans puckochef har bestämt att de ska ha ledarskapsdagar idag och igår - underbart. Det är ju tur att man träffar sin sambo så ofta iaf, att man helst inte vill ses alls när fredag och helgen kommer. Neej då. Inte alls. VARNING: Detta va enbart ironi och skall inte tolkas som sant.
Och nu på kvällen så har de lite fest, så han kör ingen bil hem ikväll inte :)
Så jag och Lille M är solo. Nu iaf. Hela da´n har vi haft den stora äran att ha sällskap av min syrra.. sköönt... med en vuxen att prata med.. Sen nu på kvällen har både A och Mica vart här och ätit, myst och fikat. Härligt med lite sällskap.
Det är skönt att va själv ibland men det är allt bra skönt att ha lite folk runt omkring sig..
nu är det snart läggdags för den här lilla mamman, vare sig hon är trött eller inte! Får väl passa på att läsa lite i min scraptidning :) Jag "fick" köpa den istället för godis *haha* Fick ju bannor av S-mannen när jag gick och suktade efter både kakor och godis när vi va och handlade i förrgår.. Men jag fick köpa en scraptidning istället, hehe, folk måste trott vi va knäppa!
imorron börjar den första delen i operation: Tjata-på-S-för-att-få-renovera-källaren-så-jag-slipper-mera-äckliga-spindlar-fasen, då kan man behöva va utvilad..
Jag säger därför
kram och gonatt.
psst...
Johanna!
Skönt att man roar nån iaf, alltid kul att veta.
jaa jag ÄLSKAR verkligen att scrappa, och är så himla nöjd med hans dopkort!! Va ju bara tvungen att dela med mig, och skryta lite. Och som du kommenterat tidigare nån gång, det är ju bäst att passa på att scrappa medans det finns tid och går... jag försöker..
Emma!
Såklart jag censuerar min lilla groda.. vill inte att nån skum ful-typ ska sno hans vackra bild och göra nåt fult med den.
Eran tv-bänk är toppensnygg!
Mica!
Synd, shoppingen hade vart bra mycke roligare =) du får skolka nästa gång... men det va ju inte helt otrevligt på festen iaf vad jag förstår, trots att du inte hade ny outfit!
Hmm S hade dött om jag hade väckt han för en ynklig spindel... :) Du vet ju hur han är!!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas att du får operation-renovera-källaren startad snart då, så vi slipper alla äckliga spindlar där.. ;)
Kram och Puss

Anonym sa...

Jag vill bara säga att jag stödjer dig för att du skall få din källare renoverad. Fråga S-mannen bara om han vill ha tvättat eller inte... frysa eller om det skall vara varmt och skönt efter en hård arbetsdag.
För tillfälligt vågar jag mig inte på några mer påtryckningar eftersom jag fortfarande behöver ha hans hjälp, hihi..

/M som i Mica

Anonym sa...

Tur att du har A så nära..Instämmer med M..Puss mamma