28 augusti 2008

sjukan,shopping och scrappat

Inga större avvikelser
Det gick bra på sjukhuset idag, det såg bara bra ut med hjärtat. Inga större förändringar. Skönt det på sätt och vis. Så länge han mår bra så avvaktar de med operation, och vi vill ju liksom ha den avklarad, men samtidigt är vi ju glada att M mår bra, så det är lite delade känslor.. Skönt iaf att det såg bra ut nu, hade nog inte orkat nåt annat för tillfället... Läkaren ringde dessutom till Östra i GBG (där op ska göras) för att kolla hur M låg till i kösystemet. Nästa vecka skulle hans fall tas upp på konferansen, där de tittar på hans bilder och beslutar om, hur och när han ska opereras. Så tidigast i nästa vecka kan vi få nåt preliminärt datum. Gött det. Så nu får vi la se när det kan bli dags...

När vi va klara på sjukhuset åkte vi och käkade lunch *mums* Syrran va ju med, och S-man flexade från jobbet, dessutom ringde storebror och va ensam och sällskapssjuker så han kom oxå och åt. Och de va både trevligt och gott.. Nu minns jag dock inte riktigt exakt vad det va vi åt *hmm* Det va lunchbuffé, fylld grillad kyckling, dragonsås, flygande jakob och nån annan gryta med nåt kött... har ingen aning faktiskt.. *hehe* gott va det iaf!

Vidare gick färden till Rusta. Köpte lite taveldukar, tvättmedel å annat sånt sexigt :) Men ack så nödvändigt.. Och efter avslutande shopping på Ica Maxi så åkte vi hem. Hem Ljuva Hem. Vila en timme, sen åkte vi till stan med Em som skulle till musikskolan och lämna in fiolen. Nu är det slutspelat på den felan :( Och eftersom det va Kärringakväll i stan ikväll, så passade vi på att ta en kik på KappAhl, där jag fyndade body till M och julklapp till en av mina syrror :) Kvällen avslutades med en fika innan vi, flummiga och höga som hus åkte hem... Ja inte på knark då, utan jag på kaffe (drack 2 muggar, kommer förmodligen somna vid fem eller så imorronbitti) , Em tvingade ner en hel kaloribomb/sockerbakelse, och syrran av ren trötthet... Ja stackars Lille M, visste inte om vi skrattade med honom eller åt honom - han skrattade med iaf!

Nu ska jag bara bjuda på lite pyssel innan jag säger adjö...
Här kommer bildbevis på Lille M´s dopkort.

Framsida

Insida/uppslag
och av hänsyn till min son och mitt privatliv så är hans ansikte och "känsliga" fakta svärtade. Okej?
Och VÄLKOMMEN Johan! Lessen att jag glömt berätta att jag bloggar, uscha vilken usel syster jag är :P
Nu ska jag slänga in lite bilder på familjebloggen.. Bl.a. på Em och Lille M.... Missa inte det :)
Kram å godnatt!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Har du censur på honom? Vilken stil... ;) Vad tycks om våran nya tvbänk? Kram

Anonym sa...

Shopping igen... Jag blir alldelse avundsjuk, jag tillbringade min kväll på en kontorsstol och framför en dataskärm.
Jag hade ju behövt att få några nya kläder, skall på personalfest ikväll!
Ha det gott vännen och du hade jag varit dig nere tvättstugan så hade jag ropat på S-mannen för fulla muggar, ja det vill säga för en råtta som är min fobi!!

/M som i Mica

Anonym sa...

Va skönt att hjärtat såg bra ut och att det kanske snart blir dax med op!
Jätet fint kort du svrappat ! Så jäkla roligt när man väl sätter sig ! tiden bara flyger förbi ju =)

KRAM

Anonym sa...

Fint & gulligt inbjudningskort på mitt lilla hjärtefrö..skönt att dom tar itu med operationen..Borta bra men hemma bäst..Puss & kram mamsen