22 augusti 2008

nyklippt & nyopererad

Lyxkäk



jojo-män-san

Blodpudding med stekt bacon och lingonsylt!!

Mums va gott... men fredagslyxkänslan är ju lika med noll!!! =) S-man kom med den strålande idéen, och eftersom jag inte kunde komma på nåt bättre så.. fick det bli så.. Och det va ju gott!

Jag är snällare idag. Lite iaf. Men S-man tyckte jag va dryg förut, för att jag skojade lite halvelakt om honom... :) Men jag tyckte ju det va kul :) inte han dock....
Men sen han va och handlade lite mat, och hämtade ut mitt paket från Oriflame, (jag är ju säljkonsulent där, hojta till om du är intresserad att handla!), så blev jag fromm som ett lamm *hihi* Fast nu är jag rädd att det är han som får ett frispel snart... för jag sitter å bloggar, och Lille M ligger i vagnen och knorrar och S-mans försök att vagga/trösta inte hjälper... Tror att han kommer fråga mej snart, om inte jag kan ta M... Bara att vänta och se =)

Åhh va på vårdcentralen imorses och opererade tån... nageltrånget du vet. aj aj det gjorde ont när de satte bedövningen.. sen kändes det inte nåt alls... Det vart lite pinsamt dock, för jag hade inte tagit bort nagellacket innan, för jag va rädd för att det skulle göra ont att få nagellackremover i nageltrånget. Och därnere på VC fick de inte bort lacket med de där medlen de hade.. Så jag fick ringa till S-mannen som fick slänga på både sig och M kläder och komma ner med removern. Jag tyckte det va lite smått pinsamt, men läkaren sa att det kanske va bättre att ta bort lacket efter att de hade satt bedövningen för då kändes det ju inte alls.. Så lite fördel va det kanske, att jag va feg och lite dum.... De fick sig väl lite att skratta åt, och dumförklara i fikarummet sen. Men det bjuder jag på!

Å igår va jag och klippte mig. Så nu ser jag lite anständig ut igen =) Behöver inte skämmas för att gå ner på Ica nu *hihi*

Och gissa vad jag gjorde mer igår.. Skrev in mig på vårat lilla gym vi har här i Byn!!! Den 20:e september ska jag och syrran börja en yogakurs, men i nästa vecka ska jag gå ner och börja träna.... ojoj lika bra att ta tjuren vid hornen, så kom igen nu PEPPA MIG!!!

Nu får jag ge mej, snart är det "min tur" att ta lilleman....

kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ucha för nageltrång :( men garanterat fick de nåt att snacka om på rasten sen ^^

Yoga verkar skoj ! vill jag med prova någon gång i framtiden :) Min bror, Anton, tränar tydligen på det gymmet med.

KRAMAR, johanna

Anonym sa...

Ni lyckas med yogan om ni bestämt er..Hoppas tån blir bra nu då..Puss & kram mamma