06 september 2008

kärlekskrank!

regnet det bara öser ner...
snart flyter vi säkert bort, hela huset, katterna, jag och de två små. Ja kanske hela byn faktiskt =)
Regnet har vräkt ner hela dagen, vart lite uppehåll emellanåt, men det va inte mycke att skryta om.... Jag har passat på att tvätta lite (nja, två maskiner iaf) nu när jag har barnflickan här. Sen har vi pysslat lite med pärlor... Em har gjort halsband och örhängen, och jag har gjort ett flätat armband, och håller på med ett halsband. Men vi har det inte lätt att komma nån vart, för vi har ju en liten groda här som oxå vill ha uppmärksamhet. Och det märks verkligen att han ÄLSKAR sin kusin! Det räcker att Em visar sig, ler och pussar lite så blir han en solstråle :)
Imorron kommer min darling hem!! ÅHH vad jag längtar efter honom!! det va länge sen jag saknade honom såhär mycket!!! Det slår mig nu när han är borta, hur mycket jag faktiskt saknar honom! Jag vill bara krypa ner under täcket tillsammans med honom, lyssna på regnet som slår mot rutan, och bara gosa in mig i hans famn.... Den senaste tiden har jag mer känt tvärtom, eller ja inte helt tvärtom, men har inte känt mig sugen på att gosa med honom, fast när jag väl har velat det så vill inte han.. typiskt.
Det kanske mest har berott på att det har vart lite upp-och-ner med mitt humör, och olag mellan mig och S-man ang Lille M och hemmets skötsel...
Så nu går jag här och räknar ner timmarna tills han kommer hem igen! Han tror att han är hemma efter lunch imorron, så jag hoppas på en tidig lunch! Det känns nästan lite som i början när vi va tillsammans, sådär småpirrigt och man-kan-inte-tänka-på-annat! =) Det känns bra!
Nu ska jag försöka mig på att göra klart halsbandet, det är så tråkigt sen när man hittar halvfärdiga grejer, det blir ju sällan av att man gör klart det då... Dessutom så är ju Em här, och jag måste ju passa på att gosa med henne nu när jag kan. Och innan hon är för stor för att tycka att hennes moster är löjlig och pinsam som vill pussas och kramas!
kram kram mina vänner, love you!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt och gulligt skrivet ;) Låter toppen kul med pyssel med Max kusin jue, lite smått avis =)

Hoppas det blir *mysa* av när gubben din kommer hem ;D

KRAMAR, Johanna

Unknown sa...

Du har iaf en liten avkomma till honom att mysa med. Det är ju iaf något... ;)

Anonym sa...

Em är en riktig liten pysseltjej..Men hon har och brås på..Mysigt du skrivit om din S-man!!!!!Puss & kram mamsen