11 september 2008

världens underbaraste

åhh jag måste bara skryta lite...

Jag har en underbar man!! Han borde lätt kvala in som Årets Kock!! Han har lagat mat, flera kvällar i rad nu =)
Häromkvällen lagade han nån kycklingrätt, med spenat *mums* Igår stekte han fläskfilé och kantareller och ikväll gjorde han fläskpannkaka, lessen mamma, men den va nästan godare än din. Å då va de ändå inte stekfläsk i utan bacon!

Vill du veta vad han kokade ihop? Se här...

Kyckling och spenat i tunnbrödsrulle
Skär och bryn kyckling, krydda med salt och peppar. Blanda ner fryst spenat. Häll över lite vitt vin och purjolök. Koka ihop lite. Häll på matlagningsgrädde, koka ihop. Om du vill ha lite tjockare sås red av med lite mjölredning. Lägg röran på ett tunnbröd, rulla ihop och ät!

Fläskfilén med kantrallerna hittar du här...

Och fläskpannkakan här. Vi lagar den vissrligen enligt recept ur Vår Kokbok, men Icas går säkert lika bra =)

idag har vi bara vart hemma å sjuka.. eller jag är ju sjuk, men lilleman tycks klara sig *yes* Idag har pennicilinet gjort lite mer nytta. Skönt. Det gör fortfarande apont i halsen, men det känns inte riktigt lika trångt längre. Ja mamma, det är tur att S-man har lite semester kvar att ta ut.

Snart är det final i "Hells Kitchen" Har inte gillat Gordon Ramsay förut, men ja bara älskar HK!! Han är ju klockren. Underbar! Synd bara att det är sista avsnittet, men man får hoppas på en ny omgång snart.

puss å kläm, nu ska jag hjälpa S-man med lille M... tror han har mardrömmar..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni borde ju veta att mor inte kan göra fläskpannkaka..Man kan ju slå den i huvet på en tjuv..Tacka vet jag den mormor gjode.mums..Vad är APONT????Du har så roliga egna ord..Man kan ju bara skratta och le..Ni ä allt bra goa mina barn..Puss & kram Mamma