24 maj 2009

vimsiga farfar

idag har vi vart duktiga

jag, gubben å pajken!

Tog oss i kragen och hälsade på min farfar. Min pappa och hans "tant" va oxå där. Farfar är inte lika pigg som förr han har nämligen precis fått diagnosen Altzheimers, så de va nere och hjälpte farfar lite med huset, och alla bestyr som hör till det.
Det bjöds på fika, men allra mest så mystes det mest med Lille M. Farfar är ju lite virrig i huvudet, men M blev hans nya lilla älskling. M charmade sin gammelfarfar med besked. Så nu har vi värnat lite om familjen, släkten. Men jag tror det räcker så för tillfället, tack. Inget ont om familjen men vimsiga gubbar kan man faktiskt få för mycket av :)

Nu ikväll har vi vart ute och mätt våran tomt. Vi har stora planer... Vi tänker ta bort en herrans massa land, för att slippa så mycke jobb som bara går. För den som inte vet så har vi tokmycket land, alltså rabatter i trädgården, och vi (framför allt jag) tycker att det är liite för mycket jobb med det. Så nu ska vi lägga igen det mesta, och satsa på att få en lättskött trädgård.
Sen har vi även drömmar om en häck eller ett staket, och vilda fantasier om utbygge och diverse renoveringar... *hehe* vi har fått lite ny energi här, och börjar tycka att det är ganska så kul med hus igen. Jag kommer på nya saker hela tiden, nu drömmer jag väl främst om att få ett nytt, fräscht sovrum! Får se, jag försöker införliva min idé till S-man att vi kan göra om det i vinter.. han va inte helt tänd på saken, men det brukar ge sej med tiden *ler sött*

kram på er!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Roligt att höra :) kul när man får energi till att fixa och dona ! KRAM

lilian sa...

Skönt att ni fått energi tillbaka..Roligt att ni kunde pigga upp lite i Töreboda..Men lille M är ju ett solsken som alla blir glada av..Kram mamma