19 juli 2009

blandad kompott!

Hej vänner!
Ikväll bjuder jag på en tämligen blandad kompott.. Har tömt kamerorna, så det blir lite av vart.. Dock är jag lite sur, för här har dumdatorn krånglat och segat sen jag satte mig här för typ 2 1/2 timma sen... *suck* Teknikens under va??!

Ja men då kör vi då!

Först ut, mina nya filtar i soffan!
Av min underbara svärmor har jag fått två Turkos filtar med vita prickar! Som jag redan hade spanat in på Ellos... Tackåtack! Den andra filten med grönt på har jag fyndat på Lagerhaus... Somrigt och fräscht!

Shopping bilder! Scrapmaterial i högervarv!!

Här är det rockiga papper med döskallar samt bokstäver (klistermärken) från Panduro.

Papper, klistermärken, bokstäver i foam, clearstamps, akrylklossar, pins, band, snören... ja massor me härligt scrapmaterial!!!!! Fyndat alltsammans i en pysselbutik i Katrineholm, minns dock tyvärr inte va den hette!! Tack svärmor, för att du handlade detta åt mig!!!!!!
Har sedan länge diskmedelspumpen från Cult Design, har dock sen en tid tillbaka kännt att det är dags att förnya sig lite. Så va vi inne på Basehome i Haninge Centrum, och där sålde de ut ALLT i butiken för halva priset. Då måste man passa på...


Gammal pump med ny vas och fat.. Cult Design
Ny snygg sparbössa. Nu ska man bli motiverad att spara lite pengar till shoppingen! Jag lägger i en tjuga om da´n, det motsvarar ungefär samma summa som S-man snusar en dag... Om ett år kommer jag ha 7300 kr i min snygga bössa! Då blir det shopping av!!!!! Eller va säger ni!? ;-)
Sparbössa och fat från Cult Design

Gammal vas, gammalt fat med ny ljusstake. Cult Design
(numera bor det en snygging till plastblomma i vasen) Den här bor tillfälligt på köksbänken, men ska flytta till hallen sen....


Är nu äntligen klar med ett av alla mina projekt! Detta har jag dock inte bloggat om ens, den här faller under kategorin "Ett ryck en dag..." I och med att hallen får sitt en uppfräschning så ville jag ge lite nytt liv åt den gamla hurven till byrå som jag fått efter morfar. Innan jag kladdade på den med vit färg så va den träfärgad, lite åt mahognyhållet tror jag, men den va så sliten... Så jag slipade av byrån med sandpapper sen målade jag den två gånger med vit lackfärg. När den torkat så slipade jag jag den lite lätt för att få fram en sliten look! Jag tycker den blev grymt snygg.. Jag älskar den, har nog blitt lite såld på Shabby Chic looken nu tror ja... (ajabaja)
Så nu står den där i fina hallen å ser sådär äckligt snygg ut! Me like!

Nya knoppar med minsann.. Dessa porslinsknoppar hittade jag i en gammal plåtlåda jag fått av mamma. Visst e det charmiga elefanter??
Mer än så här visar jag inte av hallen ännu, den är inte helt färdigmöblerad.. Än så länge så ligger hallmattorna där, samt byrån. Blombrädan ska visst målas svart så varken den eller gardiner är på plats.. Men det är på gång...
För den oupplyste så ska jag berätta att vi precis haft svärfar (min) på besök. Han har hjälpt oss att göra i ordning hallen nere. Den va ju verkligen allt annat än vacker förut.. Nu är väggar och lister målade.. Väggarna är beige typ. Vet inte exakta definitionen i skrivande stund. Golvet är ett klickgolv som ser ut som svarta skifferplattor. Var mycket skeptisk till dessa först, men kan nu meddela att det ser mycket snyggt ut! Lite småpiff kvar som sagt, sen kommer det bli görtjusigt!
Nepp- nu har jag suttit här längre än jag hade tänkt.. Vi hörs å störs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättesnyggt ut! Vit byrå, gillar den jätte mycket!!

/M som i Mica

Anonym sa...

Äntligen har jag hittat tillbaka till dig!!! Saknar er,ska bli såååååå kul att komma till er på söndag!!! Vad mycket som hänt,du ska börja plugga,kul!!!! Jag sa ju det,visste att jag hade rätt;-)Du är en speciell människa,du kommer klara allt du tar dig för,är jätteglad för din skull!!! Och så fint ni får i huset också! Ska bli spännande att komma och se! Nu har jag använt typ hundra utropstecken i ett enda inlägg,nu får det väl räcka;-)lots of Love from orbiT och fam Ekenstar!!!