20 juli 2009

nyvaxat!

Shit va dagarna går fort... Känns som man knappt hinner med hälften av vad man tänkt sig.. men det må va hänt, det är ju inte som det brinner i knutarna att tvätta, städa, diska, klippa gräs eller rensa land. Lille M är det viktigaste just nu, så därför blir det mycke mys med honom.. Varvat med att jaga honom -ajabaja- en hel del samt bara hitta på bus & kul.

Idag har vi iaf vart i stan jag och plutten. Vi tog med oss syrran + lillkillen och spanade in om det fanns nåt kul kvar på Shape i Fkp, som tydligen kursat (helt missat) Jovisst gjorde det ju det.. Fyndade vaxduxar för halva priset, två gröna blad i plast samt en hemlig sak.. *fniss*


Vaxduk med vit botten, bruna stjälkar och turkosa blommor (of course)
Jag tror att den gröna duken får börja ligga på bordet... Med en svart löpare på kommer det bli grymt snyggt!

Vi har inte gjort så mycke mera vettigt idag... Grejat med mat, plockat, ja vanliga trökiga osexiga grejer... Fast nu ikväll efter att lilleman lagt sig så moffade vi till det jag och s-man och gjorde räkmackor... Eller ja, mackor å mackor... Min GI modell har inte nåt bröd, enbart sallad, gurka, tomat, kokt ägg, majonäs och räkor. På S-mans var det samma fast även bröd och friterade lökringar!!! (urk)
Vi tog kort på våra kreationer, vilken skulle du vilja ha?


GI-räkmacka

Icke GI-räkmacka

Funderade på de, det kanske motiverar mig att äta nyttigare om jag redovisar mitt matintag... Kanske blir tråkigt för er, men då får ni scrolla förbi den delen..

Dagens matintag!
Frukost: Valnötsbröd med brieost & kaffe (inte så värst GI - jag veet)
Lunch: Thaiköttbullar, jordnötssås och stekta grönsaker
Middag: Gi-vänlig räk"macka"
Dock fuskade jag till eftermiddagskaffet och tog lite glass och tre Bragokex :(


Faan, va segt internet va ikväll igen.. nu blir det inge mera.. ska jaga fatt på katten förresten och hiva ut henne, hon springer här å ... springer... (ja stör mig alltså!)

Inga kommentarer: