25 juli 2009

mini-fest

not mycket blogging ikväll...

det finns ett mycket ypperligt, utmärkt skäl till detta också...

Söstra mi kom igårkväll (då jag jobbade..) så vi hade en del att tjöta om.. Dessutom festade vi loss på varsin Mojito. Dock så hade de ingen färsk mynta här nere på Ica, så det blev sehr exotish torkad mynta... Nja.. smaken stämde la nåtsånär, men att sila torra myntakvistar mellan tänderna - nej tack! Bättre blev det när vi gick ut en sväng i hallonlandet och plockade nån liter..Det blev en mycket god drink, ihopskakad med hallon, ljus rom, lime, sockerlag och is toppad med sodavatten. Gott!!

Sen har S-man suttit och roat mej å syrran med att läsa igenom alla kurser på HIS (Högskolan i Skövde) samt GU (Göteborgs Universitet), ju knepigare namn desto roligare uttal :)

Nu väntar strax sängen men ville inte bryta min fina trend med att blogga ordentligt!! Men jag tycker allt att ni e lite kassa - ni kommenterar ju aldrig!!!!! kom igen nu då.... *blink blink*

Det gick iaf bra att jobba, vi tog de mest lugnt... Slappa mest.. Men det kändes verkligen att jag har jobbat färdigt där på heltid nu, nu ska jag PLUGGA!

Dagens Matintag:
Frukost: Shake & kaffe
Lunch: Samma som igår, fläskfilégryta, grönsaker och quinoa
Middag: GI-macka med skagenröra & te
Lyx: Mojito och Hallondrink

puss å kläm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hej där borta hos er!!!!

ska fråga sen hur det gick att jobba vi ses ju om några timmar. ja, visst är det gott att ta en drink så där bara i goda vänner lag!!

kram syran E

lilian sa...

Ja en flaska vin eller whisky sitter inte fel!!!Kram mamma