21 juli 2009

va bidde de då?

Nepp..
Inte va jag så duktig inte..
De bidde inga hallon. De bidde tvättande och PS:ande.. (PhotoShop) Håller på å grejar med en ny header till den här bloggen. Det är lite pilligt men jag tror jag får till det snart..

Dagens Matintag:
Frukost: Shake & kaffe
Lunch: Varm smörgåstårta & sallad (inte så GI men jävligt gött)
Middag: Thaiköttbullar, jordnötssås och stekta grönsakerna som blev kvar från igår.
Kvällsmål: Blev lite sugen här vid 21-snåret, så då åt jag 2 kokta ägg, en rejäl klick skagenröra och 1/3 gurka + en kopp te.

Thaiköttbullar, jordnötssås och stekta grönsaker.
(bilden är usel ser jag nu, men den får duga är jag rädd för.)
Tänkte på de, kanske nån vill ha receptet? Jag har kokat ihop det själv, med lite stöd från diverse recept på nätet. (minns tyvärr inte vart jag hittade alla... )

Thaiköttbullar med jordnötssås


Köttbullar:
1 kg blandfärs
3-4 tsk Red Curry paste
vitlökspulver
Worchestersås
salt & peppar

Blanda ihop allt i en bunke. Rulla små bullar och stek i smör i stekpannan tills de är klara. Jag brukar provsteka en först som jag smakar på, så vet jag om det är gott eller inte.

Jordnötssås:
1 dl osaltade, skalade jordnötter
2 dl kokosmjölk
2 dl grädde
2-3 tsk Red Curry paste
smör
salt

Mixa jordnötterna i en mixer. Smält lite smör i en gryta och rör ner kokosmjölken och currypastan. Koka ihop ett par minuter. Blanda ner jordnötterna och grädden och låt allt koka ihop typ 10 minuter. Smaka av, kanske behövs det lite mera salt?

Servera med stekta grönsaker. Jag brukar ta vad jag har hemma; zuccini, fänkål, broccoli, chanpinjoner, paprika, purjolök.... You name it!

Lycka till!!

Dock så har jag vart liite duktig idag iaf, trots att jag fuskade med lunchen. Jag har vart ute och gått med Lille M. Vi gick inte så länge för han vart väldigt gnällig (jaa smart-jag gick ju en timma typ innan han skulle sova... ) Men en rask promenix på 35 minuter bidde det iaf. Imorgon ska jag skärpa mig och gå en längre vända. Kanske leta rätt på stegräknaren rent utav?

hångel-hångel!

Inga kommentarer: