21 juni 2009

Mat å shopping

Först ut!

--->MAT!

har fuskat lite med GI:n nu, men nu kör jag nya tag, för jag vill tappa alla äckelkilon som jag släpar runt på i onödan...
Så här i grilltider (sommartider) så är det lätt, gott och smidigt med Coleslaw. Mycke godare än potatissallad.

Recept Coleslaw

1/2 vitkålshuvud
4 dl creme fraiche
ca 2 msk majonäs
salt, peppar

Strimla vitkålen, lättast i en matberedare, men det går bra med en osthyvel också. Rör ihop creme fraiche och majonäs. Smaka av med salt och peppar. Jag brukar ha i lite vitlökspulver och paprikapulver också, ta det du tycker smakar bäst!
Sen rör du ihop såsen med vitkålen. Klart!

Ett tips! Riv ner ett par morötter, eller några äpplen + curry i såsen, MUMS!
Här har jag rivit ner båda delar... Dödligt gott...

---> Shopping!
lille M har fått nya gummisar.. Med Tiger på... han är så söter så i dom.. bild finns på hemmabloggen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.
Hoppas ni haft en bra midsommar!!
Snygga stövlar han fått!
Ha det bra.
kram M som i Mona.