02 juli 2007

En semesterdag mindre

Renbäddat och nyduschad...
Finns det nåt goare? =)

Första semesterdagen är till ända. Har dock ännu inte kommit underfund med om den har slösats bort, eller om den förbrukades väl *hmm*

Vaknade hyfsat tidigt imorse av att någon smög omkring och stängde en dörr... En liiiten prinsessa va det allt... E sov hos oss inatt, och hon va ju uppe med tuppen. I vanlig ordning när det inte är skola eller fritids. Hur som helst.. Hon kröp ner i min säng, och värmde tårna litegranna, och gosade med tratt-katten. Sen när jag slumrade till lite, hämtade hon lap topen och började spela.. Tur att hon roar sig själv ibland. =) När jag hade lurat där ett tag, så knorrade det litegranna i magen-dags att äta frulle. Ner å koka kaffe å fixa fram mackor. Lagom tills sista slurken kaffe svepts så ringde det i mobilen. Det va J, en av mina polers. Hon hade ett litet uppdrag.... Åka in till Mio i stan och köpa tre styckna dynor till deras nya utegrupp.. Passa på när det är REA! Sagt och gjort. Tvätta håret och in till stan. Köper tre dynor, och ett ljusfat i trä till mig själv *ler lyckligt* Förbi Ica på vägen hem...
Sen har vi roat oss, jag och E, med att måla smörknivar och spånkorgar i högervarv... Hade t.o.m lite svårt att slita mig när en gammal kompis kom förbi på fika.. Sorry C! Mutade med rabarberpaj och vaniljssås och det gick nog vägen... *ler* Fasten princess åt ju inte rabarber, och tyckte jag va sjåpig som tyckte pajen va något sur... (Men Ida, jag äter inte rabarber.. Nähä, synd att du inte sa det då :P Ät upp å tig!)
Sen var det åter till penslarnas värld efter att C åkt hem. Tills Min Älskling kom ner från sin egen lilla värld i datarummet, och tände i pannan... (Duscha!) Å det vet ju snart alla att jag går igång på.... hahahaha

Så nu sitter jag här, ren och dyduschad. Ska försöka sova, men är ju i vanlig ordning inte ett dugg trött.

Imorgon är det rensning av land som gäller.
Onsdag är det städ- och tvättdag.
Torsdag är det Magnetröntgen. *hjälp*
Sen åker vi nog till Katrineholm.

Så ligger det till - Fru Jill!

*pyss å kraaam*

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du kan slapna av. Jag försöker INTE blir gravid. Har en son på snart 18 år och är 40 år själv, har du barn sedan tidigare ?

Jag ha varit med om att vikten ändrat sig och blivit högre vid att anata tillfälle när hormonerna löpt ammok, jag vill få ordning på dem igen.
Har tagit tre gestapuran tabletter ..och jag har känt mig låg och irriterad på jobbet idag...tålamodet..men det kan visst även bero på detta lömska prolaktin. Jaja det är väl bara att se tiden ann.

Varma hälsningar Liselotte