19 juli 2007

I-Love-Hjo!

Seven in One

Hjo igår. Klockrent. Kolla bara!!!

Jag och C hade görsköj. Trots att det var något oklart om vi ens skulle hitta dit... Tur att vi hade en karta.. Synd bara att kartläsaren knappt ens visste vilket håll den skulle va åt bara. Nämner inga namn *ler* När vi hade drygt en halvmil kvar, så började vi på allvar fundera vart sjutton Hem & Hobby låg.. (Dagens stoora huvudattraktion) *hmm hmm hmm* Det problemet slapp vi dock, med tanke på att man knappt hade hunnit innanför Hjo´s stadsgräns innan H&H låg på höger sida! Tur för oss... =) Där inne hittade vi båda lite av varje =) Både nyttigt och mindre nyttigt *haha* Finns ju mycke bra presenter där...

Sen (efter att ha irrat omkring litegranna i jakten på centrum och en parkeringsplats, med en något förvirrad kartläsare och Turist) så lyckades min underbara, älskade vän övertyga mej om att vi skulle spela minogolf *hurra* Jojomen, så blev det... Vi med våra tålamod. Det gick ju sådär *hrm* Jag kan iaf meddela att jag inte vann. Jag kan också meddela att jag heller inte slog nån i huvet med klubban och att jag heller inte fick något större raseriutbrott *haha* Vi kom snart fram till att det vore bättre med Seven in One, iställer för Hole in One. Faaan va svårt det ska va att pricka det dära ytte-pytte hålet då! *grr* Men vi lyckades med det en gång var, på något konstigt under, men mest vart det sjuer i högervarv... C fick den stora äran att vinna, med sina 76 (?) poäng, jämfört med mina 89... Inte ens i närheten av banrekordet för barn ens... 40 p tror jag det va.. *hihi*

Vi va nöjda och glada över att det Äntligen va slut :P
Efter att ha strosat runt en bra stund, och jiddra om Hjo-Sik, kiosker och annan Hjo-humor, gick vi och åt... fast bara att bestämma sig vart vi skulle äta tog typ en halvtimma, minst! Tillsist hamnade vi iaf på en underbar restaurang, med en underbar utsikt...

Maten var det heller inget fel på, tvärtom!!! Det svåra va att välja...

Till Förrätt: Vitlöksbröd och tzaziki
Och Huvudrätten: Krämig pasta med kräftstjärtar

Mums va gott det va... Jag skojar inte, vi orkade ingen efterrätt... jösses va mätta vi va sen, kunde knappt gå upprätt... =)

Sen ansåg vi att vi hade gjort vårt för dagen.. Så hemåt det bar. Men tro inte att det är slut på uppråg för det... Vi hade nämligen bestämt att vi skulle åka en annan väg hem, för att se om det va närmare. Men det började ju bra, med att vi åkte fel (TOKFEL) i första rondellen... Hipp hipp Hurra.... Tur att jag (smart-ida) tänkte till, och gjorde en kovändning av guds nåde, och tog motsatt väg ist. Och såklart hamnade vi på rätt köl. Sen va det bara raka spåret hem... (Sanning.)

Och det va nog allt vi orkade med igår. Iaf jag.. Tog en halv folkis när jag kom hem, och jag skojar inte, men jag tror jag vart full *hehe*

Inga kommentarer: