09 juli 2007

Minisemester i Katrineholm...

Äntligen hemma

Men regnet förföljer oss!!
Vi hade det iaf jättekul i Katrineholm, jag och min älskling.

Torsdagen åkte vi ju ner, efter MRT:n. Väl i Katrineholm vankades kramar, pussar, prat, kaffe mera prat och mera kaffe. Kvällen avslutades som jag skrivit tidigare med bio med S kompisar. Trevligt!

Fredag: Startade dagen med underbart kaffe på café. Strosade sen runt i Katrineholm och shoppade ytterst liite. En lila blomkruka på Röda Korset!!! Vi kikade in på en jättestor Second Handaffär, men vi konstaterade ganska snart att det var mycket skit för mycke pengar... Sen på kvällen drog vi till Nyköping, och gick på musikalen "Nyköpings Gästabud". Det var en upplevelse, helt fantastiskt! Det var verkligen jättekul, och va bra de va!!

Hela lördagen var jag med min svärmor, för S skulle ha nåt möte ang. en tävling hans orienteringsklubb ska ha senare i höst. Men vi gick runt på Julita Gård, där de firade Jordbrukets Dag. Så det fanns ett å annat att smaka, lukta eller känna på. =) Jag köpte ingenting förutom två lakritsremmar *mums* Med min underbara svärmor (som envisas med att alltid köpa nåt) köpte mig en grå handduk med en jättesöt grå kattunge broderad på! Sen var ju egentligen planen att vi skulle åkt hem. Men på söndagen hade vi nya planer... Så när kvällen kom åkte vi tillbaka till Katrineholm, S och jag. Vi gick sen ut och åt en bit mat och tog oss var sin öl. Men sen tyckte nog S att jag vart tillräckligt avslappnad, så vi gick hem och sov... *ler*

För i söndags var vi uppe tidigt och duschade, packade ihop alla saker, och åt frukost. För sen var det dags för auktion!!! Guud va kul det var! Vi ropade in allt möjligt *fnissar* S ropade in två tavlor. Jag ropade in en sypall, trasmattor, två lådor med lite av varje "skräp" Men kul var det, och inte vart det så dyrt heller. Och då känns det ju alltid lite bättre ;) Sen, efter sex timmars ropande och väntande så var det dags att åka hem till vårat lilla hus igen.
Så igårkväll kom vi hem igen till våra två katter och vårt lilla hus.

Idag är det segt. Har vart och klippt mig. Kort blev det. Men det gillar jag!

Nu ska jag hoppa in i min älsklingsdusch...
Puss och kram!

Inga kommentarer: