13 november 2008

en klassisk periodare

I´ve been busy!

Det finns förklarliga skäl till varför jag inte bloggat :) Har blivit beroende av symaskinen (igen!)
Har nu, äntligen, sytt en dyna till barnvagnen!!! Det va lite knepande och knåpande men tillslut så fick jag allt ihop det! Inte alls så svårt som jag trodde iaf! Jag har lärt mig en del saker på vägen oxå =)
  • Att man kan använda en symaskin till mer än raksöm och sick-sack
  • Sy knapphål
  • Att man kan fylla barvagnsdynor med högtalarvadd
  • Att läsa en manual för en symaskin (och fatta vad som står)
  • Att tänka efter före
  • Att jag kan - om jag vill! (fast de visste ja ju redan)

Har dock inte provat den i vagnen än, men jag räknar med att den ska passa, efter ungefär miljoner gånger måttande och provande innan saxen sattes in... *pust*

Så, så här ser den ut... (tar inget extra för att det nu blir officiellt vad Lilleman heter, Säj Hej till publiken!!)

Sittdyna, framifrån

Detaljbild, hål att trä bältet igenom

Jepp! Är såååå nöjd. Säger dock samma sak som jag sa till syrran, när jag sitter och surfar runt och kollar på alla andras dynor blir jag avundsjuk och tycker min dyna är ful, sunkig och bonnig! Men sen räcker det med ett snabbt ögonkast så blir jag kääär på nytt, och min fina dyna får åter den berömmelse den förtjänar...

Och nu när jag väl fått fram symaskinen så har jag fler projekt på gång... Denna söta mössan blev klar imorses.

Vit fleecemössa.. med en svart ödla som kikar fram

Detaljbild på ödlan

Den är till lilleman, den är lite stor ännu, men den är jättecool på!

Så, det är la så jag fördriver dagarna nu. Har kommit på att jag är lite av en periodare, ett tag är det bara scrapping. Sen pärlande. Sen sömnad. Sen målning... *hihi* Säger som Lotta på bråkmakargatan; "Tänk vad jag kan en massa saker." eller nja, jag pysslar la kanske snarare hellre än bra. För min egen skull. Jag mår bra av att skapa saker med händerna.

Håller på med ett litet hemlisprojekt. Nån som vågar sig på att gissa??

Och innan jag säger gonatt och hejdå, vill jag bara tillägga att det inte kommit nån stänkare än... No bebbe. :( Skynda dig ut!!! Moster längtar!

Ha det gott mina darlings. Pöss å kram =)

psst..min ågren jag bloggade om sist va inte av så allvarlig karaktär, jag överdrev en smula kanske, jag veeet att barn tål hårda tag och tuffa smällar... är ju inte så sjåpig av mig vet ni la =)

Foto: Privata

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, konkurrensen blir tuff nu mot mosters hemmsydda saker.. :P Jättefint Ida!
duktig du är! Kram Emma

Anonym sa...

Det är ju finfint det du sytt..Du kan ju oxå sy..Men ni är ju duktiga på många saker..Stolt över er..Puss & kram mamsen