16 november 2008

ett litet mattips

snart är det dags att sova - igen.

vad snabbt den här söndagen har gått. Visserligen startade jag och Lille M da´n med en häärligt lång sov och mysmorgon i sängen :)

Vi har varit hos syrran idag, och lagat mat och myst. Tittade på "Sex and the city", eller jag missade första halvan av filmen, för den hade redans syrran sett när jag kom... men det jag såg va ju bra iaf, shit va vi garvade =)

Idag lagade vi svampstuvninggratinerad fläskfilé och ris. *mums*

Gör så här:
Skär ner en fläskfilé i skivor. Banka de med en klubba, krydda med grillkrydda. Stek de så de får fin färg i en stekpanna. Lägg de i en ugnsfast form, som är smörad. Gör en svampstuvning och häll över. Toppa med lite riven ost. Gratinera i ugnen 225 grader tills den fått fin färg. Servera med kokt ris och en smaskig sallad. Toppengott och busenkelt.

Har påbörjat ett nytt projekt idag, ska sy ett överdrag till syrrans vagga. Det är lite pyssel, nu tror jag inte att det är så värst mycke kvar, ska bara fålla och sy en kanal för resåren. Tror jag. Hoppas jag. Ska återgå till symaskinen nu, för jag vill ha den klar, så jag slipper ha vaggan mitt i köket. Den är inte alls i vägen =)

Kram på sej alla godingar. Mys ordentligt nu, när det är söndagkväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snart får jag mysa med lille M längtar efter det..Du fixar överdraget till vaggan..Kommer säkert att bli fint..Hoppas lillstänkarn kommer ut snart längtar ..Puss & kram mamma