10 november 2008

nytt projekt och massor av ågren

det kliar i fingarna...

jag vill sy en fleeceoverall till Lille M.. Min syster E tyckte det kanske va lite överkurs, som första projekt: Sy till Lille M... =) Jag tror du har rätt. Jag ska börja med att sy en dyna till barnvagnen.. ska fila lite på den idén... Men det kliar... jag vill sy-nu! Va på bibblan och lånade tre böcker i ämnet, så nu ska jag läsa på ordentligt =)

har lite dåligt samvete med... Lilleman råkade tjonga in sitt huvud i köksbänken idag... GUD vad jag grät inombords! Han började gråta, men jag satte mig och ammade honom (va ändå dags) så han lugnade ner sig ganska snabbt. Försökte kyla med hans bitring (jaaa det första jag kom på fanns i frysen) men han tyckte nog att mamma va konstig som ville lägga hans goda bitring på pannan! Han verkar inte lida så speciellt av det, men jag har sån ågren - tänk om han får hjärskador nu???? S-man har lugnat mig och sagt att det inte är nån fara, men en pappas lugnande ord hjälper inte en hysterisk mamma med vild fantasi.

by the way: Våran unge är världens coolaste! Han rörde knappt en min när han fick sprutan idag. Tittade lite förvånat på mig och Em, men sen va det inget mer.

Pöss å kram , nu kallar sängen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är du medlem på familjeliv.se ?
Kan i så fall länka dig till en perosn där som gör jätte fina barnvagnsdynor och betalt tar hon ! Men de kanske kan ge lite ideer :)

Du får kika in på min blogg sen, har precis pyssalt med lilleman ^^

tjöss ! /Johanna

Anonym sa...

Det är ingen fara,fler smällar lär det bli men stackars lilleman..Snart får jag gosa med min lille prins..Puss & kram lilla mor

Anonym sa...

Kära Svärdotter, du behöver inte ha ågren. De små liven tål mer än man tror. När han sedan börjar sitta och stå kommer han dunka i huvudet själv en del. Ta det lugnt, du är den bästa mor lille M kan få.
Sy du i fleece om du känner för det. Om du vill kan du ju klippa ut mönstret i lakansväv eller annat billigare tyg och nåla eller tråkla ihop det för att se att de fungerar. När du fått det att fungera så använder du delarna som mönster till fleecetyget. Du grejjar det, du är bra på sånt. Kram från Sväris