17 november 2008

flitens lampa lyser..

Dax för en paus..

i syandet =) har dratt fram symaskinen igen. Vilken lycka... Började ju igår det stora projektet med att sy ett överdrag till syrrans vagga. (minns inte om jag bloggade om det men) Blev klar med det, sent igårkväll, och eftersom jag varken va speciellt trött eller less på att sy så satte jag igång med att sy en väska, det är mitt eget mönster men inspirationen hittade jag här.

Första försöket blev såhär..

Väldans snygg om ja år säja det själv, men va inte helt nöjd med fodret, det hamnade snett lixom.. fattade inte det, men sydde i det iaf, tänkte, det ska la va så då =) Men nu ikväll när jag satt och sydde en till sån väska, hände samma sak, fast jag va jättenoga med att mäta och klippa rätt... baske mig! Och efter mycke pillande, finulande och sprättande så kom jag på det! Hade satt bottenplattan fel i fodret... Så lätt va det. Så nu ligger väska 1 på sybordet igen.

Sprättning pågår.

Kände att jag behövde en paus. Väska 2 har jag sprättat upp 3 gånger innan jag vart nöjd. Gud va det är trist att sprätta :/

Såhär ser 2:an ut!

Betydligt snyggare inuti!
Och när symaskinen va framme passade vi på att sy en ny mössa till Em... (Sånt tjat)
Jag sydde en dubbel vändbar mössa i fleece. Em valde att ha en lila och en svart.



Och på knoppen ser den ut såhär bra!
Den va inte helt lätt att få till, ett bra tag såg det ut att bli en kockmössa av den! Men nu är den bra, liite lite stor, men den funkar nog bra iaf.

Till Lille M sydde jag den här bebismössan häromdagen. Men den passar inte ett dugg! Ändå är den sydd till punkt och pricka efter ett mönster!! Den ska Skrållan få!

Det började som ett mobilfodral, men slutade snarare som ett glasögonfodral.
Och slutligen, M´s dyna på plats i vagnen! Den passar förvånandsvärt bra, hålet i mitten är aningens för litet men är man försiktigt så går det!Nepp, nu ska jag försöka lägga mej, ingen idé att försöka sy mer.. Vi har ju sett hur det slutar =)
Kram kram, sov gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är på att sy..EMs mössa är ju fin på henne..M;s dyna ser bra ut i vagnen..Du och E kommer att bli väskexperter..Puss & kram mamma

Anonym sa...

Då kan man beställa vagnskydd av dig nu då?? ;)

Du är så duktig vännen !

KRAM, Johanna