12 mars 2009

nysytt till mig!

aha de va visst den 12:e idag..
jag trodde det va den 13:e

hmm

där ser man.
noll koll-tomboll

uh måste springa ner å tända i pannlurven.. orka! Jag vill sy! Har precis sytt om en gammal jeanskjol jag sydde av S-mans gamla trasiga jeans för typ ett år sen.. Dock vart jag aldrig helt nöjd med modellen, det va lite klockad nertill - gillar jag INTE!
-->Bilder kommer här...<---
Jag har alltså först sytt en kjol av gamla jeans, sen klippte jag av den precis under gylfen. Sen hackade jag i en av S-mans gamla t-shirtar och snodde ca 20 cm brett längst ner, lika lång som kjolen. (nån som inte hängde med??). Av en gammal spetsgardin stal jag lika mycket. Sen sydde jag helt sonika ihop alla delarna, först spetsen och det svarta tyget, sen kjolen. Eftersom det fattades ca 5 cm av det svarta tyget tvingades jag klippa lite i kjolen, och ta in den litegrann. Detta syns till höger på den första bilden, därav den coola sick-sacken =) vad tycker ni?

tjipp tjopp nu kallar livet... framförallt pannan, det blir sviiinkallt om jag inte går ner och tänder NU!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! MVG får du av mig ;)

Anonym sa...

Bra,bra!!!

Kram syrran E

Anonym sa...

Du hittar på du!!Snyggt gjort..P & K mamma