11 maj 2007

Dubbla inlägg =)

Hej!

Fan, datorn och internet låg nere igår. Deprimerande.. Precis när man har startat blogg å allt... ;)
Sen kom gubben hem idag och säger att det bara va att starta om routern.. *surt*

Jag som hade skrivit ett långt och fiint inlägg.. Så det kommer lite i efterskott, nästan som en liten bonus *ler*

Imorron åker vi till svärmor på 50-årskalas... Sova i husvagn oxå. Spännande!
Nu hoppas jag gubben kommer hem med husvagnen så vi kan äta! Jag hittade ju tom en pava vin i kylen *ler stort*

C ya!

*kram*



Fan, jag glömde teet

*suck* I ett stilla försöka att stilla sötsugen som jag burit på hela kvällen, så var jag duktig och gjorde mig en mumsig kopp tee. Men mitt i virrvarret av tvättande, springa upp i trappan, vika tvätt, hänga tvätt, springa ner i källaren, lägga in i pannan, kolla tvättmaskinen, springa upp igen, stryka linnen som vi gjort tryck på och återigen kolla pannan så glömde jag ju givetvis bort mitt tee. Hittade det nu - fesljummet! Ja, jag bor på landet!! Västgötaslättá!! *med en lätt kärleksfull ton* Men, det var fortfarande fullt drickbart! Tur det, men nu va jag ju förvisso inte så sötsugen längre.

Det där med sösuget är inte lätt kan jag lova. Oftast vill jag bara ha nåt litet att mumsa på, men det är ju inte så bra att konstant äta på nåt. Försöker verkligen sluta, meen Herregud va svårt det ska va!!! Känner ju lixom att jag har ett liitet behov av att gå ner ett par kilo (eller mer!). Speciellt tills den 26 maj då min älskade storasyster står brud och jag har fått den stora äran att vara Tärna! Men, ajabaja, man måste ju komma i klänningen då oxå! ;) Men det är ju ännu ett par tre veckor kvar att kämpa på...

Hände en liten kul grej idag med, när jag kom hem... eller kul och kul... Hade iaf hämtat posten, och på väg upp mot dörren så tog jag mig en liten kik i den extra brevlådan som är avsedd till dagstidningen (om man nu har råd att prenumera). Däri hittade jag iaf en lapp från Kommunens Tekniska Kontor. De upplyste mig om att " Vattenledningen inom denna fastighet avstänges från vattentillförsel på grund av ledningsarbeten. Torsdagen den 10 från kl 10.00 till ca kl 14.00" *HALLELUJA* På min någorlunda lediga dag denna veckan...Definitvt stal de min sista chans att hinna tvätta innan helgen, då vi ska på 50-årskalas.. och jag hade verkligen planerat att tvätta hela dagen imorron innan jag åker till jobbet imorron eftermiddag. Så att det är klart, eftersom jag jobbar till 18 på fredag.
Piss!
Sånt blir man verkligen inte lyckligare av precis. Så det var bara att bita ihop och tvätta idag.. Ååå vad man känner sig motiverad att tvätta när man vart vaken i sisådär 15 timmar, jobbat och sovit relativt dåligt natten innan. Och det enda man längtade efter i bilen hem var en varm dusch, ren pyjamas och sen krypa ner under täcket med en ny inredningstidning.... *snyyyft*
Har hur som haver fått lite granna gjort iaf.
Som tidigare nämnt så har denna dåliga mostern äntligen strykt linnena som jag och min lilla underbara prinsessa till systerdotter gjorde för görlänge sen. Minns inte ens när.. februari kanske.. *hmm*

Jaja, nu ska jag kolla på "Fråga Olle", och givetvis tvätta lite mera.. ;)

*kram*

Inga kommentarer: