27 maj 2007

Jag har fått mitt liv tillbaka!!!

Äntligen så är det avklarat!

Bröllopet var helt underbart, alla var så vackra. Maten var god och gästerna hade trevligt. Vi syskon bjöd på oss själva och hade en helkul kväll =) Det var verkligen jätteroligt och vackert! Allt var toppen, verkligen. Jag höll t.o.m ett tal.. Om än ett väldigt kort tal. Men ändå, ett tal!

att jag vågade...det tog ju bara en timma att tuffa till mig...



Lite jobbigt var det bara att min tärnklänning sprack litegranna i dragkedjan precis innan vi gick in i kyrkan. Jag hade precis böjt mig ner för att rätta till släpet på brudens klänning.. så hörde jag ett obehagligt "ritch".. ohh ouu... inte bra, inte bra alls.. Men TUR att man har en duktig svärmor som sydde ihop det där lite snabbt sen, innan festen tog fart i bygdegården.. Tack M!


Såhär såg tärnornas hanblomma ut. Jättevacker kalla!






Idag har vi röjt i bygdegården, städat och fejat. Sen har vi suttit och pratat, syrran och jag.. Det va ju nån annan som sov :P Nämner inga namn *hihi* Det blev mycket mat över, och jag och M fick med oss mat hem, så nu blir det smaskiga matlådor ett bra tag framöver....





Fick en söt liten sak av min svärmor förresten..



Det är en "voodoo"-docka.. fast så fick man inte säga.. För det är det inte..
Det är en bli-med-barn-docka...
Hon berättade att när hon och ett gäng vänninor ville bli gravida för en massa herrans år sen, så hade de skaffat sig såna hära dockor. De ska hjälpa mig att bli gravid. Jag vet inte hur riktigt men den är ju söt så jag få ge den en chans!
När jag blir lessen så kan jag krama den, när jag blir arg kan jag skälla på den. När jag blir glad kan jag skratta med den. Den har hjälpt henne (och vänninorna) att bli gravida. Min svärmor har idag två barn, varav den ena är min underbara älskling! Så det torde funka. Men sen är det oxå så, att även om de kanske inte blir så att jag kan bli gravid på biologisk väg så finns det ju andra sätt. Det finns ju massor med barn i världen som behöver en mamma och en pappa. Så det finns ju en herrans massa olika syner på saken.

Jag hoppas det fungerar iaf. Jag ger dockan en chans!

Nu ska jag hoppa in i duschen.

*kram*

Inga kommentarer: