14 maj 2007

Mulna måndag

Ny vecka och nya måsten!

Efter en fartfylld helg, med kuskande land och rike runt med husvagn på släp, så är det nästan så det är skönt att vara hemma igen. Inte för att det är lugnare precis. Startade denna underbara mulna måndag med att klippa mig kl 9:00 imorse *gäsp* Snygg i håret blev man iaf =) Men det var segt att komma upp...

Kalaset i helgen var mycket lyckat, trevligt med mycket folk, släkt och vänner! Vi firade som sagt min svärmors 50-årsdag, med pompa och ståt, som sig bör =) Ett å ett annat glas vin slank ner, varvat med god mat, kaffe och tårta. Framåt kvällen roades folket med lite lekar och pyssligheter (som jag tyvär inte kan avslöja nu, då jag planerar att ha med dessa på det stundande bröllopet...) Roligt var det iaf, och min älskling fick återse sina gamla släktingar som han inte sett på åratal. Vi hade det väldigt trevligt.

Det gick bra att sova i husvagn, den stog dock lite snett så jag vaknade ungefär 23 gånger i timmen av att min älskling ramlade på mig... Något han själv inte erkänner... *hmm* Men lite mysigt var det allt iaf *ler*

Denna mulna måndag som vi förärats idag, ska jag ta det lugnt, och bara ta saker som det kommer. Om en liten stund ska jag hämta min systerdotter när hon slutar skolan, sen ska vi tillsammans med min syster åka in till stan tänkte vi, och kika lite. =)

Nu ska jag försöka se om jag ska stoppa nåt i magen, och släppa ut P som står vid dörren och jamar. (P är alltså den stora katten...)

Ha de gött! *kram*

Inga kommentarer: