12 juli 2008

dagens strapatser

byggdamm

överallt, jo jag tackar... skönt att det inte är mitt byggdamm! (elakt-ja) Har kamperat på välaranch nästan hela da´n.. Först åkte vi "damer" in till stan för att fylla på matförråden hemma hos oss. Och det tog sin lilla randiga tid kan jag lova. Efter det så har vi vart på ranchen fram tills för en halvtimma sen.. Det har lagats mat på S-mannens friluftskök, druckits kaffe i ett regnigt förtält, surfats trådlöst i husvagnen och promenerats på Micas köksbord (det sista stog Lille M för...) Det är snart dax att knyta sig för den här da´n, så man orkar med alla kusiner som kommer imorron! =) Dessutom så ska vi steka fläsk till ett mindre kompani, så då vill de till att man e mä!

Bäst jag springer ner till källaren på en gång och plockar upp stekfläsket ur frysen, innan jag glömmer det =)
Natti natti och kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Herregud jag har ju missat en hel veckas bloggning! Psst.. hoppas att ingen annan hörde mig.
Ja du, det känns skönt med att renoveringen är igång, bara man slapp allt damm och bråte. Du vet ju, jag AVSKYR att det är stökigt hemma hos mig. Det är på gränsen att man får hjärtsnurp!

Måste bara säga att lay out på din blogg är mycket snyggare än tidigare!

Tack för god mat och all hjålp!

Kramar

/M som i Mica