18 juli 2008

en bra deal minsann

ny cam och ny size


Jodå..Lille M har nu blivit stor.. Han har gått upp till storlek 62 i kläder nu!! ojoj va tiden går fort. mammas lille kille växer så det knakar. =) Igår satte S på lilleman en pyjamas i str 56 som satt lite väl långt upp på armarna och benen... =) Så idag fick jag allt gräva lite djupare i garderoben för att hitta de lite större kläderna. *haha* så nu sover han gott i giraffpyjamasen från moster E.

Fick en present av min sambo idag. Eller present och present. Snarare muta. Våran dator brann upp häromdagen. Och pratet, tjatet och all vaken tid har gått åt till att älta detta. Leta på nätet efter ny,billig burk. Och älta lite mera. Gråta lite över att garantin gick ut typ i april. Och älta lite till. *suck* Jaa ganska så irriterande!!! Och vad som är än mer irriterande är ju att eftersom det va "hans" dator som pajade (den stora, stationära) så tar han bara för givet att han ska ha "min" dator (bärbara) istället bara för det. *dubbelSUCK* Så när ska jag då få en chans att kika på nätet? Ehh?? Ja det kan man ju undra. Såå, för att nu då slippa allt detta, så beslöt vi att S skulle ta och köpa en ny dator, fastän vi inte har så värst mycke pengar kvar. I gengäld fick han köpa en webcam till mig (har tjatat länge om detta bäst att passa på när han öppnar plånkan... ) Dessutom ska Lille M´s rum vara klart på måndag! PLUS att S aldrig, aldrig mer får klaga eller gnälla på mig när jag får shoppingspree eller åker till Ullared! Bra deal tycker jag =D Så nu sitter S och skruvar ihop sin nya dator, och jag sitter här, nöjd med min nya fina cam på skärmen!
Jaja, skönt att han har nåt att roa sig med.
Idag har jag suttit med mina sysrar. Jag har varit förste provsmakare åt A (ärofyllt uppdrag!) , som bakade bullar och hallongrottor! *mumma*
På jäsning...
snart är de klara
*mums* ett helt berg med kanelbullar
ljuvliga grottor

Så det händer allt lite av varje här i byn! *ler*

ida@tullgatan23.com är adressen du ska skicka iväg ett mail till, om du vill få tillgång till fler underbara bilder på mej och min goa, flummiga familj! på familjebloggen

Natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går in här och kikar emellanåt.. men det är bra roligare att läsa på "familjebloggen" ;)

Puss på er, Johanna

Anonym sa...

Åh vad gott det ser ut med nybaket..Mumsigt..Kramar mamma