10 juli 2008

semester...

gissa om det va gött att sova första natten hemma, i sin egen säng!!

Jag och Lille M sov läänge.. eller jag e ju vaken nu (vakna för drygt 40 min sen) men Lilleman sover ännu! Gissar att han oxå tycker det är rätt så gött :) dags att få lite frukost i magen, fast nu får man väl snarare kalla det för brunch?! Strunt samma vad det ska kallas, bara jag får mat! =) Ge mej mat så blir jag snäll!

Idag kommer gamla Ch hit.. =) Titta på lilla underverket, fika å tjöta skit. Va hur länge sen som helst som vi sågs, så det är höög tid att ses.

Semestern då? Joo det har vart toppen att komma bort från den här lilla hålan. I onsdags förra veckan åkte vi upp till Stockholm, till min lillasyster. Resan upp tog sin lilla tid, det gick jättebra med Lille M i bilen, vi behövde bara stanna två gånger för matning och ny blöja, annars så sov han eller satt och tittade runt. Såå söt så!! Vi kom upp runt halv sju snåret på kvällen, ganska trötta men lyckliga att äntligen ha sparkat igång semestern! Så återstoden av kvällen bestod mest i att titta på Lille M och uppdatera sig med E & D. D skulle förvisso upp och jobba tidigt morronen därpå, så han gick och la sig vid 20, sen satt vi med lillasyrran och snackade. Hon njööt av att få träffa sin lille prins igen, och bara gosade.. Att hon och hennes sambo va hundvakt till deras grannes lille chihuahua va inget hon brydde sig om då. Inte för att hon egentligen behövde det, för den vart helt tokkär i S-mannen! Satt och slickade på hans ben hela hela tiden =) *uyyuu*

Dagen därpå bar det iväg till Haninge C för lite seriös shopping. =) Vi startade med att dra in mej på närmaste frisörsalong för ett rejält lyft. Där lillasyrran klipper sig har de drop in, så jag passade på att klippa mej, det va hög tid för det - tro mig! Det tog inte så lång tid, så när jag såg ut som folk igen gick vi till centrum och tittade runt lite i affärer. Hittade faktiskt inte så speciellt mycke, mina fynd gjordes på Ur & Penn, där jag köpte asballa örhängen för halva priset. Och efter en ljuvlig fika, bestående av hallonpaj med mandelmassefyllning och kaffe, bestämde vi oss för att åka till Ikea. Så av till Kungens Kurva det bar. Tur att S-mannen har inbyggd GPS, för jag och E hade nog aldrig hittat dit på egen hand... På Ikea gick vi läänge... kan kanske bero på att vi ständigt gick vilse i det för oss, ologiska upplägget.. =) Lantisar vettu! Vi köpte mest prylar till Lille M´s rum, bla lakan, en sån där tup för förvaring, plädar till soffan, muffinsplåt och lite annat smått och gott.. I ärlighetens namn så minns jag faktiskt inte mer vad vi köpte =) Efter den turen därinne va vi helt slut, så det blev en returresa till lillasyrrans lägenhet, där vi bara slängde oss i sofforna.. *pust*

Fredagen startade vi med en sovmorgon, sen bar det av in till den stora staden. Stockholm City! Å käre jisses - va me fôlk! Människor uberalles.. Och stress... oj oj oj... vi gick en sväng på drottninggatan. Jag och S hann precis köpa nya sandaler innan det vart ilfart ner i amningsrummet i Åhlenshuset... Lille M va hungrig och blöt. Less på skiten. Men efter den lilla pausen va han glad och nöjd igen, och shoppingspreen kunde återupptas. Framåt eftermiddagen mötte vi Storasyster A och kusin S (alltså lille M´s kusin) Vi gick och käkade en bit mat innan vi gick till det vi väntat på mest!!! Panduro!!! Hurra.. Som jag har längtat att gå dit igen =) Därinne gick vi bra länge, och guuud va me grejer det åkte ner i min korg... Men det blev ett tämligen stort hål i min plånbok när vi skulle gå därifrån. S-mannen sa ingenting, men drog en djup suck, följt av en pust. Sen sa han bara att det va lugnt... *hmm* Nu va min semester räddad iaf...

Efter denna shoppingmania avslutades kvällen på Gröna Lund! Fantastiskt kul, har aldrig varit där innan, men väl värt ett besök. Vi körde 5-kamp, det gick inge bra för mig, men kul va det.. Så när natten tog vid va det en hög mycke trötta, men vääldigt lyckliga små lantisar som drog sig hemåt igen =)

---Sagan om semestern får fortsätta vid ett annat tillfälle, för nu rooopar min lilla älskling högt och ljudligt, att det är dags för mat!!
Puss & kram

Inga kommentarer: