01 juli 2008

matkrisen är över

Okej

det går la sådär med urpumpningen.. Har provat vid tre tillfällen nu, och det kommer visserligen mer och mer för varje gång, men det forsar ju inte fram precis... men det kanske kommer?! Nu finns det iaf till natta-mat eller tiiiidig frukost.. Så nu min käre älskling, nu är de söta pappadagarna över! *ha!* Gött då kan jag sova imorron... Så jag är glad och utvilad inför resan...

Idag har vi vart på simskoleavslutning.. Om det va nån som tvivlade, så kan Em definitivt simma nu! No snake about it!! Soligt va det, och blåsigt, så det va tur att det inte va speciellt långdraget.. Sen gick vi hem och åt frukost, och drack kaffe.. Lika bra det, så vi blev snälla jag å syrran... Vi blir så griniga utan mat.. Tänk dig själv, en svältande ammande nyförlöst kvinna och en svältande gravid kvinna! Hysteria! fast det höll på att sluta riktigt illa när vi skulle laga lunchen.. Efter mycke velande fram och tillbaka och kikande i kyl och frys så bestämde vi oss för att göra köttfärssås och spagetti. Mumma tänker du nu kanske. Snälla, gör inte det! Jag skojar inte när jag säger att den smakade SKITÄCKLIGT! Typ rå köttfärs men vitpepparsmak. Syrran försökte rädda den, men ICKE. Den fick åka i slasken och där stod vi med färdigkokt spagetti utan tillbehör... och utan inspiration.. det tog ju en bra stund att komma på köttfärssås så det va ju inte direkt så att idéerna haglade precis... Jag valde agendan att ta hand om mitt barn, så fick syrran lösa matkrisen. =) Det blev istället wokgrönsaker med sweet & soursås. Om vi säger så här, det är la kanske inte det godaste jag ätit men heller inte det äckligaste. Det hade vart värre att äta köttfärssåsen =) Mätta blev vi iaf. Så Em slapp två monster... *hihi* Tur att en bra kvinna reder sig själv, tänk er då TVÅ bra kvinnor! Dubbelt så bra!

--Johanna: Det va kul att att träffa dig med, gud va vi är dåliga på att ses... Men det va roligt att du kikade förbi iaf, nästa gång får du allt komma in på en fika. Planera in det! Jaa, det tyget föll jag pladask för, utan tvekan. Tur att det va så himmelens billigt :) Speciellt nu när vi ska spara pengar.. Vi som är så bra på det (inte) Jag tror män är såna, de stretar emot tills de själva får idéen... Lite så. Fast nu är det nog lite mer så att jag sakta-men-säkert arbetat in den tanken hos S-mannen... *thihi* Effektivt på låång sikt!

--Emma: lilla Emma.. hoppas din maskin funkar som den ska! =) imorron kommer vi, ska bli såå najs!

Nu får jag en känsla av att min lille goding kommer att vakna snart.. Kan det bero på mammas intuition eller för att han börjar knorra och böka runt?! de e frågan de... =)

Får se om jag kikar in ikväll igen, det är ju packning på prioriteringslistan nu framöver, ska bara vänta på att det sista ska torka bara, har ju lixom tvättat som en blå-åsna idag.

Kram kram

Inga kommentarer: