13 juli 2008

stekt fläsk och löksås

då va denna veckan över..



och kommer aldrig tillbaks. moloket? nej knappast. En helt ny, underbar vecka stundar, med nya förutsättningar och möjlighteter!!
Har hängt i Väla idag med.. vi stekte fläsk till ett helt kompani. Jäkligt gött va det iaf. Storasyster är visst en hejare på att steka fläsk hon oxå =) Tur det nu när inte mamma va här..
Lille M har gått från famn till famn i stort sett. Han har njutit i fulla drag och visat sig från sin allra charmigaste sida. Natten till idag så kom ju även min storasyster och tre av hennes barn ner på semester, så det har vart fullt med folk! Så det är lika bra att han vänjer sig.

Det är väldigt roligt med Lilleman nu, och se vilka framsteg han gör. Och vad snabbt det går framåt. Han skrattar redan -jättemycket- och pratar med folk. Följer med blicken hela tiden, och vill va uppe och med. Tycker inte speciellt mycke om att ligga ner, vill hellre sitta, eller allra helst stå! Han är ingen liten bäbis minsann!! Mammas lille plutt! Kanske moster E har ståtränat lite vääl mycke kanske? *ler*



Tog jättesöta kort på han imorses när han "gymmade" men "råkade" lägga in de på den bärbara datorn (som glömdes i Väla såklart) så det blir inga kort ikväll.. Jaa jag vet att det va länge sen på den här bloggen... ska se om jag kan rota lite i "arkivet"!

Nej nu gör det alldeles för jävla ont i min rygg igen.. vet inte vad jag gjorde igår, men nu har det gjort ont i över ett dygn, om det inte ger med sig snart så får jag nog ringa läkaren, för jag kan knappt amma när det är som värst, oavsett om jag ligger eller sitter ner... *suck*

Imorron ska vi till sjukhuset igen, för att kolla hjärtat på Lilleman. Håller tummarna för att det går bra.


Ha det bra, och sov så gott!

2 kommentarer:

Unknown sa...

mmm. Vad gott med stekt fläsk och löksås...

Anonym sa...

Gött mä fläsk å löksås..Hoppas det går bra med mormors lilla hjärta..Kramar mamsen