10 juli 2008

Semestersagan forts..

jaha då ska vi se

vart va jag??

jo! Gröna Lund. M sov som en stock hela kvällen, i allt oväsen, stim och stoj. Men sen på vägen hem, på pendeln, när vi hade drygt 10 min kvar så vaknade han, och va jättehungrig. Blöjan böt moster lite snabbt och snärtigt i mitt knä, men han va bara tvungen att ha mat! Fast han fick gott vänta tills vi kommit innaför dörren hemma hos lillasyster igen, det va lite tufft för han men det gick. Mammas duktiga kille!

På lördagen åkte vi upp till mamma och H. Där hade mamma (vi) bjudit in några goda vänner som vi ville träffa. Och för att lösa det på ett enkelt sätt, och för att vi skulle slippa fara runt överallt och träffa alla, så bjöd vi in dom till lilla mor. =) Så där va, utöver vi i familjen, Storasyster A med hela sin familj, lillasyster, mamma och H, även goda vännerna familjen J och familjen H. Fam H fick sin lilla tös för 4 månader sen, och det va väldigt roligt att träffa henne och se hur stor hon blivit. En riktig liten krabat, speciellt om man jämför med Lille M. Skillnad att hålla i en stabil 4-månaders mot min lilla plutt! Mamma bjöd på Micas Pastasallad, med smaskiga tillbehör; melon, kiwi, grönsallad och painriche (neej inte Lille M...) GOTT va det iaf.. och till efterrätt hade Kusin S bakat kladdkaka. Och tro mig, den va kladdig. Det rann om den. Åhhh Adis, du skulle vart med du! =) Så där stannade vi tills det vart natt, och alla va trötta och ville åka hem och sova. Vi hade väldigt skoj, maten var god och umgänget det bästa!

Söndagen var dagen då vi skulle åka neråt Katrineholm. Där nere stod en farmor och stampade, och väntade spänt på sin lille guldklimp. Så efter en halv dag hos S mormor, där det vankades smarrig gryta och kaka, så bar det så slutligen av till K-holm. Sväris och L (hennes gubbe ja) visade oss runt i sin nya lya (det tog säkert en hel minut) *skrattar* De hyr sig en liiten liten etta nu, för på sommaren lever de friluftsliv i sitt lilla torp i skogen. Söndagkväll bestod mest av en massa gullande....

Måndag vaknade vi av att det ÖSREGNADE. Kul. Nej skulle inte tro det. Vi stannade inne hela dagen, och bara slappade. På kvällen åkte vi och hälsade på S barndomskompis. Han och hans tjej har relativt nyligen skaffat hus, och väntar nu sitt första barn. Så det va mycke att prata om, och titta på.

Tisdag: Inget regn, men väl en magsjuk sambo. S-mannen vaknade tidigt på morgonen och mådde dåligt. Under hela dagen fick han rusa på dass flera gånger i timman. Vi lyckades ändock komma ut och gå en liten sväng. Gick in på Julita Gård och tittade. Farmor ville visa upp "sin" bäbis... :) Vi åt lunch på Julita Wärdshus, där tydligen Årets Kock 2007 (om jag inte minns fel) ägde/jobbade... På kvällen skulle vi åka till S pappa, men han fick komma till oss istället för S-man vågade inte åka några längre sträckor i bilen med sin mage.

onsdagen (igår) åkte vi hem till lilla Byn igen. Vi väntade ganska länge innan vi åkte, för att se hur S-mans mage mådde. Och så snart som han kände sig relativt bra igen, så hoppade vi in i bilen och for hemåt. Åhh vad det va skönt att komma hem igen! Och nu bara jag njuter, av att få va hemma igen. Kela med katterna. Sitta i min egen soffa. Sova i min säng. Leta i mitt kylskåp. Härligt.

Det va våran semester det. Inte alltid den mest avkopplande och lugna semestern. Men vi har varit med om mycket. Sett mycket. Umgåtts med många goa vänner och familjemedlemmar. Vi är väldigt glada och nöjda. Det va skönt att va borta, men ännu skönare att komma hem!

Tro det eller ej, men nu vill sonen ha mat igen. Surprise! :)
kram mina vänner

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var helmysigt att ha er alla här..Mitt lilla hjärta har varit hos mormor och provat sängen..M är såååååååå söt,go,underbar och snäll..Hoppas babygymmet blir bra..Kramar mamma