30 juni 2008

regn-fika-bvc-nanna

tjoflöjt

tjena va det har regnat idag. har dessutom vaknat flera gånger under natten av att det öst ner, trodde vid nåt tillfälle att huset höll på att spolas bort. S-mannen va t.o.m. tvungen att kolla ut imorses, för att verkligen se att vi bodde kvar på samma gata :D Och vet ni vad, det gjorde vi!!! ;D

Har haft en gammal kompis på besök idag! Det va vääldigt roligt att ses igen, men det va närmare tre år sen vi sågs sist! (om vi inte minns helt fel..) shit det är inte klokt, va tiden går snabbt... Nu har vi iaf tagit igen en del, och pratat lite gamla minnen. Fick ett litet ryck innan hon kom, så jag hade nybakade muffins med jordgubbssmak. Men det är få förunnat att få njuta av sådan lyx nuförtiden... (trött mamma här ja..) Så känn dig hedrad EG!

Sen har jag vart "barnvakt" till Em idag med, men efter maten så somnade jag på soffan så jag vet inte ja, det va snarare tv:n som va barnvakt! Prinsessan fick äran att följa med mig och Lille M till BVC idag.. Lille M växer så det knakar. 4660 gram och 56,3 cm.Hej-å-hå va stor man börjar bli! På tal om stor... han fick prova att sitta i bärselen igår... Så liten han såg ut i den, men jösses va gosigt han satt. Det tog typ ett par minuter i den så hade han somnat!
Bildbevis har jag i mobilen, orkar inte krångla med att lägga in de nu, nåt special-tjo-fräs eftersom jag inte har nåt minneskort än, så man kan inte usb:a bilderna... Så de kommer!

jaa mina kära vänner - det syns väl ganska tydligt vilken som är min favvofärg.. Har svårt att slita mig från turkost... Hur jag än försöker värja mig :P Får se vad det blir av allt det där tyget, men kanske lite gardiner och eller väskor.. *thihi*
Och jaa, min gubbe letar verkligen som en karl! Vi har konstaterat att han borde ha en handväska, för det är ständig jakt efter snus, plånka, mobil eller nycklar.. dagarna i ända... *suck* Synd bara att det är lite bögit...

Till dig, anonyma tipsare; jag tackar för det suveräna tipset, ska prov att fota samma sak igen, det tänkte inte jag på! Toppenidé jue! Tackar så mycket!

Japp, zoo-gott, snart kommer vi!! Vi längtar oxå ska du veta!! Men nu är det bara två da´r kvar...
Okej, M som i Mica, bäst att va snäll mot S-mannen, annars kanske han blir kinkig :P


Känns som jag fått med det mesta nu! Ska bara ta en snabbkik på tradera, sen är det dags att nanna kudden. Imorron har jag visst lovat bort mig på simskoleavslutning (jaaa självfallet är det Em) Därefter väntar tvättmaskinen, så vi får med lite rena kläder på våran semester... På onsdag bär det av till Stockholm och Katrineholm!!! Ska bli såå skönt att komma bort lite!

Take care! over-and-out

2 kommentarer:

Unknown sa...

Snart har jag min nya maskin!!! :)*längtar*

Anonym sa...

Hej!
Har inte varit inne här på ett tag så jag gick bakåt endel och fick då se att ni börjar planera för bröllop så småå - Grattis!! :D Själv har jag slutat tjata när det gäller den fronten ;p
Snygga tyger hade med köpt! gillade den svart/vita med blomkrukor :)
Det var toppen att se dig igen! även om det bara var för en kort stund på trappen :)
Kram, Johanna