28 juni 2008

pumpar på torken och märkliga fenomen

Jaha


då är jag en bröstpump (fast egentligen två för jag fick en manuell på köpet!) rikare men 500 spänn fattigare. Och ännu kan jag inte säga om det är värt det eller inte, för jag har inte haft den äran att inviga apparajten än. Har dock steriliserat den, tänkte skruva ihop den imorron, när min hjärna är vaken (förhoppningsvis) Gjorde dessutom ett fynd när jag va hos säljaren, hon undrade om jag va intresserad av en bärsele! Japp sa jag. Så fick jag den för en hundring. Hur nice som helst! Så nu hänger den på tork, och ska invigas imorron. perfa.

Sterliserade bröstpumpar på torken

Nytvättad bärsele



Lovade ju bilder på mina tygfynd. Kommer här...



Skönt ryck vi fick ikväll.. Städade av här hemma.. Så dammigt! *ich* Så nu kan man dra djuupa friska andetag här igen. Utan att riskera att få en hårboll i lungorna. S va görduktig, for fram som ett jehu med dammsugaren.. (jaa jag borde verkligen fotat detta märkliga fenomen, som bildbevis till icke troende)

Snart är Lille M´s rum klart för inflyttning! S-man satte upp rullgardinen igår. Han passade på att göra det medans jag va och shoppade igår. Allt gick bra tills han ringde mig och sa åt mig att åka till stan och köpa en ny rullgardin! Varför då frågar du säkert dig själv, precis som jag frågade S. Jo.. Då visar det sig att han tappade skiten (citat : S-man) i golvet och då for en liten plastmojäng iväg. Och han letade överallt. Lillens rum är inte så stort, så det va snabbt avklarat att leta igenom. Och i gästrummet utanför kunde han inte heller hitta den. Så lösningen fick bli att köpa en ny rullgardin (för 169 kr!!) för att få den där lilla plastprylen. Skulle inte tro det sa jag. Jag letar när jag kommer hem. Behövs inte menade S-mannen på, för jag har letat överallt.. Jaja.... Sen när jag kom hem, så gick vi upp och jag började leta. Jag hade knappt hunnit börja leta innan jag hittade en liten vit plastsak... På nedersta hyllan på skötbordet.. S höll på att explodera.. Han sa ingenting, men jag skrattade bara åt han och sa att jag visste att jag skulle hitta den, för alla vet ju hur män letar!! Tro mig, jag vet det iaf. S har alltid nåt på vift! Så tillsist kom så iaf rullisen på plats, och nu är det bara lite eldragning kvar sen kan Lilleman få flytta in. Imorron ska jag stryka gardiner och sätta upp tavlorna. Ska bli kul att se om han sover lika gott därinne som hos oss.. (i mjukliften på golvet) Så nu är det snart klart! Det tog ju inte såå lång tid jue... (ironi!)



S-mannens "lilla" projekt... Tåtar i väggen...

Lille M´s matta (present från mormor, tack!)

Så det blir nog finemang det där. Nu ska jag göra en ansats att komma i säng. Är lite sleten, efter kvällens städpatrull :)

Puss å kläm! Natti!



Psst... kvällens bilder är tagna med nya mobilen... Syns det någon skillnad i kvallisort?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha....jag det är ju så när karlar ska leta efter något....
haha haha....

det är tur att vi kvinnor finns....*L*

Anonym sa...

Bästa sättet att se skillnaden på mobilkamerorna är om du fotograferar samma objekt med mobilen du hade innan och den du har nu. Smart va ? :)

Lägg sedan upp på bloggen. Så får vi se om det är någon skillnad på bilderna.

Anonym sa...

Snygga tyger, kan jag ana en trukos tråd igenom de flesta? Hihi..

Män och deras letande jag säger inget högt... men jag håller med dig! Det är ju bäst för mig att jag är extra snäll om jag nu vill ha hjälp av S-mannen!

För städning kan han ju få många pluspoäng!

/M som i Mica

Unknown sa...

Vad fina tyger du har hittat... Det är likadan hemma hos oss när det saknas saker. :) Jag tycker synd om S-mannen!
Längtar tills ni kommer!
Puss